Passenger train evacuation simulation in case of emergency
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00313860" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00313860 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Simulace evakuace osob z železničního vozidla při mimořádné události
Original language description
Pro zajištění požadované úrovně bezpečnosti přepravovaných osob je v případě prostředků osobní železniční dopravy kladen zvláštní důraz na požární bezpečnost. V případě mimořádné události je stěžejním požadavkem zajištění bezpečné evakuace osob z vozidla či jeho potenciálně ohrožených částí na místo bezpečné, a to v takovém časovém intervalu, ve kterém je možno zajistit udržitelné podmínky pro unikající osoby. V současné době se jedním z nejvýznamnějších nástrojů požárního inženýrství pro hodnocení pohybu a evakuace osob stává matematické modelování. Přestože je uživateli k dispozici široká nabídka evakuačních modelů, vhodnost aplikace pro konkrétní evakuační scénáře a situace je vždy nutné posoudit s ohledem na základní principy, limitace a zejména validaci zvoleného evakuačního modelu. Článek se zabývá zhodnocením využití evakuačních modelů FDS+Evac a Pathfinder pro simulaci evakuace osob z železničního vozidla. Modelová situace představuje nouzový výstup z dvoupodlažního vloženého vozu vlakové soupravy CityElefant a byla vytvořena na základě dat získaných v rámci velkorozměrového experimentu uskutečněného na ČVUT v Praze, která zároveň slouží jako validační podklad pro výsledky uskutečněných simulací.
Czech name
Simulace evakuace osob z železničního vozidla při mimořádné události
Czech description
Pro zajištění požadované úrovně bezpečnosti přepravovaných osob je v případě prostředků osobní železniční dopravy kladen zvláštní důraz na požární bezpečnost. V případě mimořádné události je stěžejním požadavkem zajištění bezpečné evakuace osob z vozidla či jeho potenciálně ohrožených částí na místo bezpečné, a to v takovém časovém intervalu, ve kterém je možno zajistit udržitelné podmínky pro unikající osoby. V současné době se jedním z nejvýznamnějších nástrojů požárního inženýrství pro hodnocení pohybu a evakuace osob stává matematické modelování. Přestože je uživateli k dispozici široká nabídka evakuačních modelů, vhodnost aplikace pro konkrétní evakuační scénáře a situace je vždy nutné posoudit s ohledem na základní principy, limitace a zejména validaci zvoleného evakuačního modelu. Článek se zabývá zhodnocením využití evakuačních modelů FDS+Evac a Pathfinder pro simulaci evakuace osob z železničního vozidla. Modelová situace představuje nouzový výstup z dvoupodlažního vloženého vozu vlakové soupravy CityElefant a byla vytvořena na základě dat získaných v rámci velkorozměrového experimentu uskutečněného na ČVUT v Praze, která zároveň slouží jako validační podklad pro výsledky uskutečněných simulací.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Juniorstav 2017, 19. odborná konference doktorského studia
ISBN
978-80-214-5473-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
1-8
Publisher name
Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební
Place of publication
Brno
Event location
BRNO, vut
Event date
Jan 26, 2017
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—