All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

A human on two Wheels

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00314085" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00314085 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://csup.uzemi.eu/" target="_blank" >http://csup.uzemi.eu/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Člověk na dvou kolech

  • Original language description

    Během posledního desetiletí došlo k renesanci bicyklu jako dopravního prostředku. Lidé se opět navracejí zpět k jízdě na kole, stejně jak tomu bylo v první polovině dvacátého století před masovým nástupem osobního automobilu na trh. Cyklistická doprava, ať už ve formě dopravní či rekreační, si opět získává rovnocenné postavení mezi ostatními druhy dopravy a stává se přirozenou složkou různých fází plánování a při tvorbě strategií. V poslední době, ať už v rámci sídel či mimo ně, vzniklo spoustu stezek a tras právě pro účel dopravy na kole, které se dále postupně rozvíjejí a to za silné podpory státních institucí, veřejnosti a dalších organizací. Rok od roku stoupá počet lidí, kteří ke své přepravě volí právě kolo, čímž přispívají nejen ke zlepšení svého zdravotního stavu, ale snižují tím například počet automobilů na silnicích a znečištění ovzduší. Následující text by měl ukázat možnosti přepravy na kole jak v rámci sídel, tak mimo ně. Řešení tras pro cyklisty v rámci zastavěného území bývá diametrálně rozdílné, náročnější co do složitosti a koordinace s ostatními druhy dopravy v závislosti na volném prostoru, zatímco plánování trasy v extravilánu není tak moc vázané omezeními (především prostorovými) a nabízí větší škálu možností, které využijí především cykloturisté. V sídlech se cyklistická doprava uplatňuje především v rámci stávajících komunikací, ať už na obslužných nebo zklidněných, dále pak na zvláštních stezkách a trasách. Za zmínku stojí i napojení tras z nezastavěného území na síť tras v rámci sídla tak, aby vznikl spojitý systém cest, který dokáže bez komplikací a především bezpečně dovést cyklistu například z hor do centra města. Tento komplexní přehled je doplněn o analýzu cyklodopravy v centru města Karlovy Vary. V návaznosti na tuto analýzu je uvedeno i řešení cyklistické dopravy v zahraničním městě, konkrétně v německém Norimberku.

  • Czech name

    Člověk na dvou kolech

  • Czech description

    Během posledního desetiletí došlo k renesanci bicyklu jako dopravního prostředku. Lidé se opět navracejí zpět k jízdě na kole, stejně jak tomu bylo v první polovině dvacátého století před masovým nástupem osobního automobilu na trh. Cyklistická doprava, ať už ve formě dopravní či rekreační, si opět získává rovnocenné postavení mezi ostatními druhy dopravy a stává se přirozenou složkou různých fází plánování a při tvorbě strategií. V poslední době, ať už v rámci sídel či mimo ně, vzniklo spoustu stezek a tras právě pro účel dopravy na kole, které se dále postupně rozvíjejí a to za silné podpory státních institucí, veřejnosti a dalších organizací. Rok od roku stoupá počet lidí, kteří ke své přepravě volí právě kolo, čímž přispívají nejen ke zlepšení svého zdravotního stavu, ale snižují tím například počet automobilů na silnicích a znečištění ovzduší. Následující text by měl ukázat možnosti přepravy na kole jak v rámci sídel, tak mimo ně. Řešení tras pro cyklisty v rámci zastavěného území bývá diametrálně rozdílné, náročnější co do složitosti a koordinace s ostatními druhy dopravy v závislosti na volném prostoru, zatímco plánování trasy v extravilánu není tak moc vázané omezeními (především prostorovými) a nabízí větší škálu možností, které využijí především cykloturisté. V sídlech se cyklistická doprava uplatňuje především v rámci stávajících komunikací, ať už na obslužných nebo zklidněných, dále pak na zvláštních stezkách a trasách. Za zmínku stojí i napojení tras z nezastavěného území na síť tras v rámci sídla tak, aby vznikl spojitý systém cest, který dokáže bez komplikací a především bezpečně dovést cyklistu například z hor do centra města. Tento komplexní přehled je doplněn o analýzu cyklodopravy v centru města Karlovy Vary. V návaznosti na tuto analýzu je uvedeno i řešení cyklistické dopravy v zahraničním městě, konkrétně v německém Norimberku.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    21100 - Other engineering and technologies

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Člověk, stavba a územní plánování 10

  • ISBN

    978-80-01-06319-4

  • ISSN

    2336-7687

  • e-ISSN

  • Number of pages

    36

  • Pages from-to

    57-92

  • Publisher name

    České vysoké učení technické v Praze, Fakulta stavební

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha 6

  • Event date

    Oct 19, 2016

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article