ADVANCED ASSESSMENT METHODS OF EXISTING STEEL BRIDGES TO WIND, BRAKING AND ACCELERATION FORCES
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00314268" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00314268 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
POKROČILÉ METODY POSUZOVÁNÍ EXISTUJÍCÍCH OCELOVÝCH MOSTŮ NA ÚČINKY ZATÍŽENÍ VĚTREM, BRZDNÝCH A ROZJEZDOVÝCH SIL
Original language description
Vysoké procento železničních mostů na železniční síti České republiky je vyrobeno z konstrukční oceli. Většina těchto mostů je navržena podle historických norem a musí být posouzena, pokud vyhovují potřebám moderní dopravy. Vzhledem k tomu, že současně používané Eurokódy odrážejí tyto potřeby, mají starší mosty většinou velké problémy s modely zatížení a bezpečnostními faktory, které předpokládají designovou životnost 100 let. Některé z problémů, ke kterým dochází při hodnocení zatížení, jsou: únosnost konstrukčních prvků v důsledku brzdných a akceleračních sil a stabilita celého mostu vlivem současného působení větru a provozu, zejména nezaťíženého nákladního vlaku. Ze strany majitele a provozovatele železniční sítě je požadavek na vylepšení těchto metod a dopadů na strukturu, aby se prodloužila zbytková životnost starých železničních mostů, dokud nebude zajištěno potřebné založení k jejich rehabilitaci nebo nahrazení .
Czech name
POKROČILÉ METODY POSUZOVÁNÍ EXISTUJÍCÍCH OCELOVÝCH MOSTŮ NA ÚČINKY ZATÍŽENÍ VĚTREM, BRZDNÝCH A ROZJEZDOVÝCH SIL
Czech description
Vysoké procento železničních mostů na železniční síti České republiky je vyrobeno z konstrukční oceli. Většina těchto mostů je navržena podle historických norem a musí být posouzena, pokud vyhovují potřebám moderní dopravy. Vzhledem k tomu, že současně používané Eurokódy odrážejí tyto potřeby, mají starší mosty většinou velké problémy s modely zatížení a bezpečnostními faktory, které předpokládají designovou životnost 100 let. Některé z problémů, ke kterým dochází při hodnocení zatížení, jsou: únosnost konstrukčních prvků v důsledku brzdných a akceleračních sil a stabilita celého mostu vlivem současného působení větru a provozu, zejména nezaťíženého nákladního vlaku. Ze strany majitele a provozovatele železniční sítě je požadavek na vylepšení těchto metod a dopadů na strukturu, aby se prodloužila zbytková životnost starých železničních mostů, dokud nebude zajištěno potřebné založení k jejich rehabilitaci nebo nahrazení .
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník semináře doktorandů katedry ocelových a dřevěných konstrukcí 16.2. a 26.9. 2017
ISBN
978-80-01-06167-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
2
Pages from-to
25-26
Publisher name
ČVUT, Fakulta stavební, Katedra ocelových a dřevěných konstrukcí
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Feb 16, 2017
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—