Dragged transition slab for integral bridges
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00316553" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00316553 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vlečená přechodová deska integrovaných mostů
Original language description
Tradiční mostní konstrukce malých a středních rozpětí, jsou v současnosti většinou zřizovány s oddělenou spodní stavbou a nosnou konstrukcí pomocí mostního závěru. V řadě případů lze však konstrukci mostu provést bez mostního závěru a ložisek, tj. jako integrovanou. Pokud jsou z konstrukčního systému vypuštěny mostní závěry a ložiska, je nutno zajistit možnost pohybů nosné konstrukce v podélném směru mostu pomocí s konstrukcí spojené vlečené přechodové desky, která umožní splnění uvedených požadavků. Největší přínos řešení vlečené přechodové desky spočívá v možnosti provádět integrované a semi-integrované mosty pro pohyby konců nosné konstrukce až 30 mm bez nutnosti osazení mostních závěrů, což snižuje stavební a zejména provozní náklady mostu. V návaznosti na teoretický vývoj uspořádání a uložení vlečené přechodové desky byl proveden návrh uplatnění nového řešení na reálné stavbě. Konstrukce vlečené přechodové desky byla provedena na mostě přes Výrovku ve Vrbčanech. Původní klenbová konstrukce byla z důvodu velmi špatného stavu nahrazena novou rámovou železobetonovou integrovanou konstrukcí. Projekt mostu byl vypracován v roce 2015, výstavba probíhala v roce 2016. Most byl uveden do provozu na konci roku 2016. Během roku 2017 byly prováděny pravidelné prohlídky mostu s cílem ověřit funkčnost uplatněného řešení.
Czech name
Vlečená přechodová deska integrovaných mostů
Czech description
Tradiční mostní konstrukce malých a středních rozpětí, jsou v současnosti většinou zřizovány s oddělenou spodní stavbou a nosnou konstrukcí pomocí mostního závěru. V řadě případů lze však konstrukci mostu provést bez mostního závěru a ložisek, tj. jako integrovanou. Pokud jsou z konstrukčního systému vypuštěny mostní závěry a ložiska, je nutno zajistit možnost pohybů nosné konstrukce v podélném směru mostu pomocí s konstrukcí spojené vlečené přechodové desky, která umožní splnění uvedených požadavků. Největší přínos řešení vlečené přechodové desky spočívá v možnosti provádět integrované a semi-integrované mosty pro pohyby konců nosné konstrukce až 30 mm bez nutnosti osazení mostních závěrů, což snižuje stavební a zejména provozní náklady mostu. V návaznosti na teoretický vývoj uspořádání a uložení vlečené přechodové desky byl proveden návrh uplatnění nového řešení na reálné stavbě. Konstrukce vlečené přechodové desky byla provedena na mostě přes Výrovku ve Vrbčanech. Původní klenbová konstrukce byla z důvodu velmi špatného stavu nahrazena novou rámovou železobetonovou integrovanou konstrukcí. Projekt mostu byl vypracován v roce 2015, výstavba probíhala v roce 2016. Most byl uveden do provozu na konci roku 2016. Během roku 2017 byly prováděny pravidelné prohlídky mostu s cílem ověřit funkčnost uplatněného řešení.
Classification
Type
Z<sub>tech</sub> - Verified technology
CEP classification
—
OECD FORD branch
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
TE01020168-025/2017
Numerical identification
TE01020168-025/2017
Technical parameters
Řešení bylo uplatněno na mostě přes Výrovku ve Vrbčanech. Investorem akce byla Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje, přísp. org., kontakt na odpovědného pracovníka viz níže. Řešení bylo uplatněno po dohodě se zhotovitelskou organizací JHP spol. s. r.o. (během stavby došlo s účinností od 1. 8. 2016 došlo k fúzi sloučením společností JHP spol. s r.o. a MiTTaG spol. s r.o. pozemní a průmyslové stavitelství se společností STRABAG a.s. STRABAG a.s., odštěpný závod Praha, se sídlem: Ústřední 423/62, 102 00 Praha 10 – Štěrboholy) a zástupci investora. V zájmu rozšíření technologie a tím zvýšení úspor z veřejných zdrojů disponibilních na dopravní infrastrukturu není pro užití řešení nutná licence a ani žádný poplatek. Kontakt na odpovědného pracovníka investora. Ing. Milan Jeřábek Mostní technik - oblast Kutná Hora milan.jerabek@ksus.cz mob: 724 342 788 Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje, přísp. org. Zborovská 11, 150 21 Praha 5 IČ 00066001
Economical parameters
Ve výsledku dosáhla úspora na investičních nákladů dané stavbě 317.200 Kč bez DPH, což při celkové ceně díla 9.000.000 Kč bez DPH odpovídá úspoře 3,5 %. Náklady na životní cyklus celé konstrukce se skládají z výše uvedených nákladů, plus náklady na prohlídky a náklady na opravy a obnovu PKO kovových částí mostu. Tyto náklady ale vznikají při obou variantách. Čistá úspora nákladů na životní cyklus celé konstrukce může být vyčíslena jako celková úspora minus úspora investic = 3.142.000Kč bez DPH, což odpovídá 34,9 % v porovnání s investičními náklady dané stavby. Podobnou úsporu lze očekávat i u jiných mostů obdobného typu. U jiných typů mostů může být ekonomická bilance odlišná v závislosti na podílu nákladů na realizaci mostovky k celkové ceně díla.
Application category by cost
—
Owner IČO
68407700
Owner name
Fakulta stavební
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Licence fee requirement
N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek
Web page
—