All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

A lamella bridge closure

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00316907" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00316907 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://isdv.upv.cz/webapp/webapp.pts.det?xprim=10283081&lan=cs&s_majs=&s_puvo=ryj%C3%A1%C4%8Dek&s_naze=&s_anot=" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/webapp/webapp.pts.det?xprim=10283081&lan=cs&s_majs=&s_puvo=ryj%C3%A1%C4%8Dek&s_naze=&s_anot=</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Lamelový mostní závěr

  • Original language description

    Mostní závěr používá lamelu svařovaného ocelového průřezu, který snižuje cenu a zároveň poskytuje možnost aplikovat speciální tvar pro snížení hlučnosti přímo na horní pásnici. Počet lamel v konstrukci závěru je možné přizpůsobit podle šířky dilatační spáry. Další progresivní řešení představují tlumící profily, které mají v konstrukci závěru 2 funkce. První funkcí je tlumení vodorovných vibrací stojiny lamely při přejezdu vozidla, což poskytuje další snížení hlučnosti mostního závěru. Druhou funkcí je cca dvojnásobné zvýšení součinitele útlumu mostního závěru. V důsledku toho dochází ke zlepšení dynamického chování MZ, nejpříznivějším výsledkem je snížení deformací a zrychlení deformací lamel při průjezdu těžkých nákladních vozidel.

  • Czech name

    Lamelový mostní závěr

  • Czech description

    Mostní závěr používá lamelu svařovaného ocelového průřezu, který snižuje cenu a zároveň poskytuje možnost aplikovat speciální tvar pro snížení hlučnosti přímo na horní pásnici. Počet lamel v konstrukci závěru je možné přizpůsobit podle šířky dilatační spáry. Další progresivní řešení představují tlumící profily, které mají v konstrukci závěru 2 funkce. První funkcí je tlumení vodorovných vibrací stojiny lamely při přejezdu vozidla, což poskytuje další snížení hlučnosti mostního závěru. Druhou funkcí je cca dvojnásobné zvýšení součinitele útlumu mostního závěru. V důsledku toho dochází ke zlepšení dynamického chování MZ, nejpříznivějším výsledkem je snížení deformací a zrychlení deformací lamel při průjezdu těžkých nákladních vozidel.

Classification

  • Type

    F<sub>uzit</sub> - Utility model

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20101 - Civil engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TA04030714" target="_blank" >TA04030714: Progressive solution of the silent expansion joint with inteligent elements</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Patent/design ID

    30839

  • Publisher

    CZ001 -

  • Publisher name

    Industrial Property Office

  • Place of publication

    Prague

  • Publication country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Date of acceptance

  • Owner name

    České vysoké učení technické v Praze, Fakulta stavební, Katedra ocelových a dřevěných konstrukcí, Praha 6, CZ

  • Method of use

    A - Výsledek využívá pouze poskytovatel

  • Usage type

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence