A lamella bridge closure
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00316907" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00316907 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://isdv.upv.cz/webapp/webapp.pts.det?xprim=10283081&lan=cs&s_majs=&s_puvo=ryj%C3%A1%C4%8Dek&s_naze=&s_anot=" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/webapp/webapp.pts.det?xprim=10283081&lan=cs&s_majs=&s_puvo=ryj%C3%A1%C4%8Dek&s_naze=&s_anot=</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Lamelový mostní závěr
Original language description
Mostní závěr používá lamelu svařovaného ocelového průřezu, který snižuje cenu a zároveň poskytuje možnost aplikovat speciální tvar pro snížení hlučnosti přímo na horní pásnici. Počet lamel v konstrukci závěru je možné přizpůsobit podle šířky dilatační spáry. Další progresivní řešení představují tlumící profily, které mají v konstrukci závěru 2 funkce. První funkcí je tlumení vodorovných vibrací stojiny lamely při přejezdu vozidla, což poskytuje další snížení hlučnosti mostního závěru. Druhou funkcí je cca dvojnásobné zvýšení součinitele útlumu mostního závěru. V důsledku toho dochází ke zlepšení dynamického chování MZ, nejpříznivějším výsledkem je snížení deformací a zrychlení deformací lamel při průjezdu těžkých nákladních vozidel.
Czech name
Lamelový mostní závěr
Czech description
Mostní závěr používá lamelu svařovaného ocelového průřezu, který snižuje cenu a zároveň poskytuje možnost aplikovat speciální tvar pro snížení hlučnosti přímo na horní pásnici. Počet lamel v konstrukci závěru je možné přizpůsobit podle šířky dilatační spáry. Další progresivní řešení představují tlumící profily, které mají v konstrukci závěru 2 funkce. První funkcí je tlumení vodorovných vibrací stojiny lamely při přejezdu vozidla, což poskytuje další snížení hlučnosti mostního závěru. Druhou funkcí je cca dvojnásobné zvýšení součinitele útlumu mostního závěru. V důsledku toho dochází ke zlepšení dynamického chování MZ, nejpříznivějším výsledkem je snížení deformací a zrychlení deformací lamel při průjezdu těžkých nákladních vozidel.
Classification
Type
F<sub>uzit</sub> - Utility model
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA04030714" target="_blank" >TA04030714: Progressive solution of the silent expansion joint with inteligent elements</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Patent/design ID
30839
Publisher
CZ001 -
Publisher name
Industrial Property Office
Place of publication
Prague
Publication country
CZ - CZECH REPUBLIC
Date of acceptance
—
Owner name
České vysoké učení technické v Praze, Fakulta stavební, Katedra ocelových a dřevěných konstrukcí, Praha 6, CZ
Method of use
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence