Comparison of measured values of the MSCR test, depending on the selected test parameters
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00318337" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00318337 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Porovnání naměřených hodnot při zkoušce MSCR v závislosti na vybraných vstupních parametrech
Original language description
Vhodnou zkouškou pro posuzování odolnosti asfaltových pojiv proti trvalým deformacím je Multiple Stress Creep and Recovery (MSCR) test. Jedná se o jednu z dnes nejčastěji využívaných zkoušek na DSR, protože vhodným způsobem popisuje nelineární viskoelastické chování asfaltového pojiva. Zkouška se provádí při vyšších provozních teplotách a je vhodná zejména pro modifikovaná asfaltová pojiva. Metoda je popsána v normě ČSN EN 16659, která je v České republice platná od října 2016. Podstatou metody je vícenásobné zatížení a relaxace vzorku, na základě kterého se určí procentuální hodnota elastického zotavení a nevratná smyková poddajnost Jnr asfaltového pojiva. Příspěvek se věnuje posouzení vlivu různých vstupních parametrů nastavených na přístroji DSR – tři vybrané úrovně napětí, dvě teploty provádění zkoušky a rozdílná geometrie měřicího přístroje. V článku jsou také porovnány výsledky pro různý počet zatěžovacích cyklů.
Czech name
Porovnání naměřených hodnot při zkoušce MSCR v závislosti na vybraných vstupních parametrech
Czech description
Vhodnou zkouškou pro posuzování odolnosti asfaltových pojiv proti trvalým deformacím je Multiple Stress Creep and Recovery (MSCR) test. Jedná se o jednu z dnes nejčastěji využívaných zkoušek na DSR, protože vhodným způsobem popisuje nelineární viskoelastické chování asfaltového pojiva. Zkouška se provádí při vyšších provozních teplotách a je vhodná zejména pro modifikovaná asfaltová pojiva. Metoda je popsána v normě ČSN EN 16659, která je v České republice platná od října 2016. Podstatou metody je vícenásobné zatížení a relaxace vzorku, na základě kterého se určí procentuální hodnota elastického zotavení a nevratná smyková poddajnost Jnr asfaltového pojiva. Příspěvek se věnuje posouzení vlivu různých vstupních parametrů nastavených na přístroji DSR – tři vybrané úrovně napětí, dvě teploty provádění zkoušky a rozdílná geometrie měřicího přístroje. V článku jsou také porovnány výsledky pro různý počet zatěžovacích cyklů.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Asfaltové vozovky 2017
ISBN
978-80-906809-0-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
—
Publisher name
Sdružení pro výstavbu silnic
Place of publication
Praha
Event location
České Budějovice
Event date
Nov 28, 2017
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—