Prediction of stiffness of the cold recycled mixtures based on the indirect tensile strength values
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00319566" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00319566 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Predikce tuhosti směsí recyklovaných za studena na základě hodnot pevnosti v příčném tahu
Original language description
Oproti běžným empirickým zkouškám vypovídají funkční zkoušky výrazně lépe o chování směsí za různých podmínek. Způsob zatěžování zkušebních těles navíc lépe simuluje reálné zatěžování směsí v konstrukci vozovky. Tyto zkoušky jsou ovšem také velmi náročné na laboratorní vybavení a často i poměrně složité a časově náročné. Z celé skupiny funkčních zkoušek tak má pro směsi recyklované za studena vysoký potenciál pouze měření modulu tuhosti opakovaným namáháním v příčném tahu (IT-CY). Tuhost směsi je velmi důležitá materiálová charakteristika, kterou není možné pomocí běžně prováděných empirických zkoušek zjistit. Vypovídá o schopnosti směsi roznášet zatížení na větší plochu a dává i dobrou představu o deformačním chování směsi. Modul tuhosti navíc figuruje ve výpočetním posouzení konstrukce vozovky podle TP170 [1]. Ačkoliv se ve srovnání s ostatními funkčními zkouškami jedná o poměrně rychlou a jednoduchou zkoušku, finanční náročnost potřebného laboratorního vybavení je značná. Příspěvek je zaměřen na vztah modulu tuhosti a pevnosti v příčném tahu, s cílem vymezit, zda je možné na hodnotu tuhosti směsi usuzovat na základě této standardně prováděné empirické zkoušky.
Czech name
Predikce tuhosti směsí recyklovaných za studena na základě hodnot pevnosti v příčném tahu
Czech description
Oproti běžným empirickým zkouškám vypovídají funkční zkoušky výrazně lépe o chování směsí za různých podmínek. Způsob zatěžování zkušebních těles navíc lépe simuluje reálné zatěžování směsí v konstrukci vozovky. Tyto zkoušky jsou ovšem také velmi náročné na laboratorní vybavení a často i poměrně složité a časově náročné. Z celé skupiny funkčních zkoušek tak má pro směsi recyklované za studena vysoký potenciál pouze měření modulu tuhosti opakovaným namáháním v příčném tahu (IT-CY). Tuhost směsi je velmi důležitá materiálová charakteristika, kterou není možné pomocí běžně prováděných empirických zkoušek zjistit. Vypovídá o schopnosti směsi roznášet zatížení na větší plochu a dává i dobrou představu o deformačním chování směsi. Modul tuhosti navíc figuruje ve výpočetním posouzení konstrukce vozovky podle TP170 [1]. Ačkoliv se ve srovnání s ostatními funkčními zkouškami jedná o poměrně rychlou a jednoduchou zkoušku, finanční náročnost potřebného laboratorního vybavení je značná. Příspěvek je zaměřen na vztah modulu tuhosti a pevnosti v příčném tahu, s cílem vymezit, zda je možné na hodnotu tuhosti směsi usuzovat na základě této standardně prováděné empirické zkoušky.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA04031256" target="_blank" >TA04031256: Development of mechanically activated materials based on recyclable concrete for progressive stabilized or cold recycled structural layers</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Obnova cestných komunikácií
ISBN
978-80-89565-32-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
209-215
Publisher name
Kongres STUDIO, spol. s r.o.
Place of publication
Bratislava
Event location
Jasná, Nízké Tatry
Event date
Nov 14, 2017
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—