The Composite Bridges Lifecycle Optimization Tool
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00321041" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00321041 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Nástroj pro optimalizaci spřažených ocelobetonových silničních mostů
Original language description
Cílem tohoto projektu bylo vytvořit optimalizační nástroj pro spřažené ocelobetonové mosty. Tento typ konstrukcí je hojně využíván pro dálniční mosty středního rozpětí v České republice. Pro zvýšení konkurenceschopnosti spřažených mostů je nutné je optimalizovat nejen stavební náklady, ale obecně všechny ekonomické i ekologické dopady konstrukce v průběhu celé životnosti mostu. Nástroj je naprogramován v programovacím prostředí MATLAB a je schopen na základě uživatelského vstupu navrhnout a posoudit zadanou konstrukci podle platných evropských norem, posoudit udržitelnost konstrukce ve všech kategoriích hodnocení životního cyklu a optimalizovat ji. Výsledkem je software splňující podmínky RIV. Název softwaru je COMPLOT (Coposite Bridges Lifecycle Optimizaton Tool) Nástroj pro optimalizaci spřažených ocelobetonových mostů na základě LCA (Lifecycle Assesment) a LCC (Lifecycle Cost). Program byl vytvořen v prostředí MATLAB a je dodán jako samostatně spustitelná aplikace. Program je schopen na základě uživatelských vstupů optimalizovat konstrukci z pohledu udržitelnosti, ta se skládá z několika kategorií hodnocení ekonomických a ekologických dopadů stavby v průběhu její životnosti. Vstup do programu probíhá přes excelovou tabulku, kde uživatel na několika listech definuje geometrii mostu, fáze výstavby, stanovení výměr konstrukce, ceny stavebních prací a jejich ekologické dopady, dopravní situaci na mostě a jeho okolí a chod optimalizační metody. Společně se softwarem je dodán i podrobný návod pro instalaci a chod programu. Dále je v několika prvních kapitolách shrnuta problematika a předpoklady učiněné pro výpočet, posouzení a hodnocení jednotlivých kritérií udržitelnosti.
Czech name
Nástroj pro optimalizaci spřažených ocelobetonových silničních mostů
Czech description
Cílem tohoto projektu bylo vytvořit optimalizační nástroj pro spřažené ocelobetonové mosty. Tento typ konstrukcí je hojně využíván pro dálniční mosty středního rozpětí v České republice. Pro zvýšení konkurenceschopnosti spřažených mostů je nutné je optimalizovat nejen stavební náklady, ale obecně všechny ekonomické i ekologické dopady konstrukce v průběhu celé životnosti mostu. Nástroj je naprogramován v programovacím prostředí MATLAB a je schopen na základě uživatelského vstupu navrhnout a posoudit zadanou konstrukci podle platných evropských norem, posoudit udržitelnost konstrukce ve všech kategoriích hodnocení životního cyklu a optimalizovat ji. Výsledkem je software splňující podmínky RIV. Název softwaru je COMPLOT (Coposite Bridges Lifecycle Optimizaton Tool) Nástroj pro optimalizaci spřažených ocelobetonových mostů na základě LCA (Lifecycle Assesment) a LCC (Lifecycle Cost). Program byl vytvořen v prostředí MATLAB a je dodán jako samostatně spustitelná aplikace. Program je schopen na základě uživatelských vstupů optimalizovat konstrukci z pohledu udržitelnosti, ta se skládá z několika kategorií hodnocení ekonomických a ekologických dopadů stavby v průběhu její životnosti. Vstup do programu probíhá přes excelovou tabulku, kde uživatel na několika listech definuje geometrii mostu, fáze výstavby, stanovení výměr konstrukce, ceny stavebních prací a jejich ekologické dopady, dopravní situaci na mostě a jeho okolí a chod optimalizační metody. Společně se softwarem je dodán i podrobný návod pro instalaci a chod programu. Dále je v několika prvních kapitolách shrnuta problematika a předpoklady učiněné pro výpočet, posouzení a hodnocení jednotlivých kritérií udržitelnosti.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů