Utilization of alternative hydraulic binders in cold recycling – experience from laboratory testing and a realized trial section
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00322053" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00322053 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Využití alternativních hydraulických pojiv při recyklaci za studena – zkušenosti z laboratorních měření a z realizace zkušebního úseku
Original language description
Postupný vývoj technologií recyklace asfaltových vozovek probíhá už více jak 40 let. Recyklace za studena, obzvlášť pokud je prováděna technologií in-situ, je efektivním způsobem rekonstrukce vozovek zejména u extravilánových komunikací s nízkým nebo středním dopravním zatížením. Může být použita buď za účelem náhrady nestmelených vrstev stmelenými vrstvami vyšší kvality nebo pro celkové zvýšení únosnosti a trvanlivosti konstrukce vozovky. Při recyklaci za studena dochází zpravidla k vyfrézování starých asfaltových vrstev a podkladní hydraulicky stmelené či nestmelené vrstvy najednou. Takto získaný materiál promíchaný s přidávaným asfaltovým pojivem nebo cementem (často obojím) pak tvoří novou konstrukční vrstvu vozovky. Cílem výzkumu, který je kontinuálně prováděn na ČVUT v Praze více jak 7 let, bylo prověřit a případně dále vyvinout alternativní hydraulická pojiva, ve kterých by byl tradiční cement nahrazen odpadními materiály nebo vedlejšími produkty. Tato alternativní hydraulická nebo alkalicky aktivovaná pojiva jsou založena na obsaženém popelu a popílku, vysokopecní strusce, nebo recyklovaném betonu specifické zrnitosti (< 2 mm). V rámci tohoto článku jsou shrnuty výsledky z laboratorních měření, a to jak tradičních empirických zkoušek, tak i více sofistikovaných funkčních zkoušek. Kromě toho jsou tyto laboratorní výsledky doplněny i zkušenostmi ze zkušebního úseku, kde byl použit aktivovaný fluidní popílek jako substituent při recyklaci za studena.
Czech name
Využití alternativních hydraulických pojiv při recyklaci za studena – zkušenosti z laboratorních měření a z realizace zkušebního úseku
Czech description
Postupný vývoj technologií recyklace asfaltových vozovek probíhá už více jak 40 let. Recyklace za studena, obzvlášť pokud je prováděna technologií in-situ, je efektivním způsobem rekonstrukce vozovek zejména u extravilánových komunikací s nízkým nebo středním dopravním zatížením. Může být použita buď za účelem náhrady nestmelených vrstev stmelenými vrstvami vyšší kvality nebo pro celkové zvýšení únosnosti a trvanlivosti konstrukce vozovky. Při recyklaci za studena dochází zpravidla k vyfrézování starých asfaltových vrstev a podkladní hydraulicky stmelené či nestmelené vrstvy najednou. Takto získaný materiál promíchaný s přidávaným asfaltovým pojivem nebo cementem (často obojím) pak tvoří novou konstrukční vrstvu vozovky. Cílem výzkumu, který je kontinuálně prováděn na ČVUT v Praze více jak 7 let, bylo prověřit a případně dále vyvinout alternativní hydraulická pojiva, ve kterých by byl tradiční cement nahrazen odpadními materiály nebo vedlejšími produkty. Tato alternativní hydraulická nebo alkalicky aktivovaná pojiva jsou založena na obsaženém popelu a popílku, vysokopecní strusce, nebo recyklovaném betonu specifické zrnitosti (< 2 mm). V rámci tohoto článku jsou shrnuty výsledky z laboratorních měření, a to jak tradičních empirických zkoušek, tak i více sofistikovaných funkčních zkoušek. Kromě toho jsou tyto laboratorní výsledky doplněny i zkušenostmi ze zkušebního úseku, kde byl použit aktivovaný fluidní popílek jako substituent při recyklaci za studena.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Pozemní komunikace 2018
ISBN
978-80-01-06427-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
12
Pages from-to
—
Publisher name
České vysoké učení technické v Praze
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Jun 21, 2018
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—