All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Utilization of alternative hydraulic binders in cold recycling – experience from laboratory testing and a realized trial section

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00322053" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00322053 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Využití alternativních hydraulických pojiv při recyklaci za studena – zkušenosti z laboratorních měření a z realizace zkušebního úseku

  • Original language description

    Postupný vývoj technologií recyklace asfaltových vozovek probíhá už více jak 40 let. Recyklace za studena, obzvlášť pokud je prováděna technologií in-situ, je efektivním způsobem rekonstrukce vozovek zejména u extravilánových komunikací s nízkým nebo středním dopravním zatížením. Může být použita buď za účelem náhrady nestmelených vrstev stmelenými vrstvami vyšší kvality nebo pro celkové zvýšení únosnosti a trvanlivosti konstrukce vozovky. Při recyklaci za studena dochází zpravidla k vyfrézování starých asfaltových vrstev a podkladní hydraulicky stmelené či nestmelené vrstvy najednou. Takto získaný materiál promíchaný s přidávaným asfaltovým pojivem nebo cementem (často obojím) pak tvoří novou konstrukční vrstvu vozovky. Cílem výzkumu, který je kontinuálně prováděn na ČVUT v Praze více jak 7 let, bylo prověřit a případně dále vyvinout alternativní hydraulická pojiva, ve kterých by byl tradiční cement nahrazen odpadními materiály nebo vedlejšími produkty. Tato alternativní hydraulická nebo alkalicky aktivovaná pojiva jsou založena na obsaženém popelu a popílku, vysokopecní strusce, nebo recyklovaném betonu specifické zrnitosti (< 2 mm). V rámci tohoto článku jsou shrnuty výsledky z laboratorních měření, a to jak tradičních empirických zkoušek, tak i více sofistikovaných funkčních zkoušek. Kromě toho jsou tyto laboratorní výsledky doplněny i zkušenostmi ze zkušebního úseku, kde byl použit aktivovaný fluidní popílek jako substituent při recyklaci za studena.

  • Czech name

    Využití alternativních hydraulických pojiv při recyklaci za studena – zkušenosti z laboratorních měření a z realizace zkušebního úseku

  • Czech description

    Postupný vývoj technologií recyklace asfaltových vozovek probíhá už více jak 40 let. Recyklace za studena, obzvlášť pokud je prováděna technologií in-situ, je efektivním způsobem rekonstrukce vozovek zejména u extravilánových komunikací s nízkým nebo středním dopravním zatížením. Může být použita buď za účelem náhrady nestmelených vrstev stmelenými vrstvami vyšší kvality nebo pro celkové zvýšení únosnosti a trvanlivosti konstrukce vozovky. Při recyklaci za studena dochází zpravidla k vyfrézování starých asfaltových vrstev a podkladní hydraulicky stmelené či nestmelené vrstvy najednou. Takto získaný materiál promíchaný s přidávaným asfaltovým pojivem nebo cementem (často obojím) pak tvoří novou konstrukční vrstvu vozovky. Cílem výzkumu, který je kontinuálně prováděn na ČVUT v Praze více jak 7 let, bylo prověřit a případně dále vyvinout alternativní hydraulická pojiva, ve kterých by byl tradiční cement nahrazen odpadními materiály nebo vedlejšími produkty. Tato alternativní hydraulická nebo alkalicky aktivovaná pojiva jsou založena na obsaženém popelu a popílku, vysokopecní strusce, nebo recyklovaném betonu specifické zrnitosti (< 2 mm). V rámci tohoto článku jsou shrnuty výsledky z laboratorních měření, a to jak tradičních empirických zkoušek, tak i více sofistikovaných funkčních zkoušek. Kromě toho jsou tyto laboratorní výsledky doplněny i zkušenostmi ze zkušebního úseku, kde byl použit aktivovaný fluidní popílek jako substituent při recyklaci za studena.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20101 - Civil engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Pozemní komunikace 2018

  • ISBN

    978-80-01-06427-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

  • Publisher name

    České vysoké učení technické v Praze

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Jun 21, 2018

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article