Information power and safety of railway systems
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00330943" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00330943 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/68407700:21260/18:00330943
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Informační výkon pro bezpečnost drážních systémů.
Original language description
Úroveň bezpečnosti na drahách ovlivňujeme zlepšováním jejích kvalitativních parametrů, jako je například přepravní rychlost, kapacita a množství přepraveného zboží a lidí, parametry RAM (bezporuchovost, dostupnost, udržovatelnost), LCC (náklady životního cyklu), interoperabilita. V některých případech kvalitativní parametry bezpečnost zlepšují, především tam, kde je bezpečnost závislá na bezporuchovosti a dostupnosti určité funkce. V ostatních případech jsou kvalitativní parametry v rozporu s bezpečností, například pokud zvyšujeme provozní rychlost a zkracujeme intervaly mezi vlaky s přepravou velkého počtu pasažérů, tak to vede k vyššímu nebezpečí s ohledem na lidi. Drážní bezpečnost má dlouhou tradici ve smyslu technologií, ale stále je zde prostor pro zlepšení z hlediska zajištění bezpečí lidí (ang. Human security). Úroveň bezpečnosti je vždy limitována provozními podmínkami, ve kterých je systém provozován: jestliže jsou podmínky velmi odlišné od těch, na které byl systém navržen, anebo jsou překročeny jisté limity, systém se dostane do nebezpečného stavu, tj. do stavu, ve kterém ohrožuje sám sebe i své okolí, tj. okolní systémy, životní prostředí, ekonomické vazby, životy a zdraví lidí a další
Czech name
Informační výkon pro bezpečnost drážních systémů.
Czech description
Úroveň bezpečnosti na drahách ovlivňujeme zlepšováním jejích kvalitativních parametrů, jako je například přepravní rychlost, kapacita a množství přepraveného zboží a lidí, parametry RAM (bezporuchovost, dostupnost, udržovatelnost), LCC (náklady životního cyklu), interoperabilita. V některých případech kvalitativní parametry bezpečnost zlepšují, především tam, kde je bezpečnost závislá na bezporuchovosti a dostupnosti určité funkce. V ostatních případech jsou kvalitativní parametry v rozporu s bezpečností, například pokud zvyšujeme provozní rychlost a zkracujeme intervaly mezi vlaky s přepravou velkého počtu pasažérů, tak to vede k vyššímu nebezpečí s ohledem na lidi. Drážní bezpečnost má dlouhou tradici ve smyslu technologií, ale stále je zde prostor pro zlepšení z hlediska zajištění bezpečí lidí (ang. Human security). Úroveň bezpečnosti je vždy limitována provozními podmínkami, ve kterých je systém provozován: jestliže jsou podmínky velmi odlišné od těch, na které byl systém navržen, anebo jsou překročeny jisté limity, systém se dostane do nebezpečného stavu, tj. do stavu, ve kterém ohrožuje sám sebe i své okolí, tj. okolní systémy, životní prostředí, ekonomické vazby, životy a zdraví lidí a další
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
21100 - Other engineering and technologies
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2018
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Article name in the collection
Aktivity ČR v rámci European Safety and Reliability Association
ISBN
978-80-02-02841-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
12
Pages from-to
15-26
Publisher name
ČSVTS
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Dec 7, 2018
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—