Warm mix asphalts with elevated content of reclaimed asphalt and prolonged transport distance
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00332819" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00332819 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Nízkoteplotní asfaltové směsi s vysokým podílem R-materiálu a prodlouženou dovozní vzdáleností
Original language description
Příspěvek shrnuje výsledky provedených zkoušek u asfaltových směsí krytového souvrství provedené opravy (výměny ložní a obrusné vrstvy) pozemní komunikace II/212 Horní Pochlovice – Kaceřov (Karlovarský kraje). Asfaltové směsi byly odebrány v průběhu pokládky jednotlivých konstrukčních vrstev. Tento úsek byl řešen jako zkušební úsek podpořený v rámci programu Nové technologie Státního fondu dopravní infrastruktury s realizací v září 2017. Účelem zkušebního úseku bylo aplikovat asfaltové směsi typu AC s vysokým podílem R-materiálu (50 % pro obrusnou vrstvu a 60 % pro ložní vrstvu) a to v kombinaci se 4 přísadami na bázi syntetických vosků využívaných pro snižování pracovních teplot (využívaných pro nízkoteplotní asfaltové směsi dle TP 238) a s použitím technologie zpěněného asfaltu. Důvodem bylo cílené ověření vlivu prodloužení dojezdové vzdálenosti, kdy obalovna byla od stavby vzdálena 115 km a při rozprostírání musela být zajištěna minimální teplota 130 °C. V rámci laboratorních zkoušek byla zkušební tělesa primárně hutněna na tuto teplotu a byl proveden rozšířený soubor empirických a funkčních zkoušek realizovaných asfaltových směsí.
Czech name
Nízkoteplotní asfaltové směsi s vysokým podílem R-materiálu a prodlouženou dovozní vzdáleností
Czech description
Příspěvek shrnuje výsledky provedených zkoušek u asfaltových směsí krytového souvrství provedené opravy (výměny ložní a obrusné vrstvy) pozemní komunikace II/212 Horní Pochlovice – Kaceřov (Karlovarský kraje). Asfaltové směsi byly odebrány v průběhu pokládky jednotlivých konstrukčních vrstev. Tento úsek byl řešen jako zkušební úsek podpořený v rámci programu Nové technologie Státního fondu dopravní infrastruktury s realizací v září 2017. Účelem zkušebního úseku bylo aplikovat asfaltové směsi typu AC s vysokým podílem R-materiálu (50 % pro obrusnou vrstvu a 60 % pro ložní vrstvu) a to v kombinaci se 4 přísadami na bázi syntetických vosků využívaných pro snižování pracovních teplot (využívaných pro nízkoteplotní asfaltové směsi dle TP 238) a s použitím technologie zpěněného asfaltu. Důvodem bylo cílené ověření vlivu prodloužení dojezdové vzdálenosti, kdy obalovna byla od stavby vzdálena 115 km a při rozprostírání musela být zajištěna minimální teplota 130 °C. V rámci laboratorních zkoušek byla zkušební tělesa primárně hutněna na tuto teplotu a byl proveden rozšířený soubor empirických a funkčních zkoušek realizovaných asfaltových směsí.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů