All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Asphalt mix with high stiffness modulus VMT 22 with 30 % RA and PMB 25-55/60 binder

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00334135" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00334135 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Asfaltová směs s vysokým modulem tuhosti VMT 22 s 30 % R-materiálu a pojivem PMB 25/55-60

  • Original language description

    Návrh a optimalizace asfaltové směsi VMT 22 pro použití na asfaltové obalovně se standardním polymerem modifikovaným pojivem (bez nutnosti použít PMB RC), která je určená pro vysoká až velmi vysoká dopravní zatížení v ložních a obrusných vrstvách vozovek. Směs obsahuje 30 % asfaltového R-materiálu a to z důvodu ekonomické a environmentální optimalizace. Pro zlepšení funkčnosti je k R-materiálu přidáván rejuvenátor. R-materiál je zrnitosti 0/22 mm. Asfaltová směs se zvýšeným modulem tuhosti a vysokou odolností proti trvalým deformacím, současně však účinně odolávající předčasnému vzniku trhlin.

  • Czech name

    Asfaltová směs s vysokým modulem tuhosti VMT 22 s 30 % R-materiálu a pojivem PMB 25/55-60

  • Czech description

    Návrh a optimalizace asfaltové směsi VMT 22 pro použití na asfaltové obalovně se standardním polymerem modifikovaným pojivem (bez nutnosti použít PMB RC), která je určená pro vysoká až velmi vysoká dopravní zatížení v ložních a obrusných vrstvách vozovek. Směs obsahuje 30 % asfaltového R-materiálu a to z důvodu ekonomické a environmentální optimalizace. Pro zlepšení funkčnosti je k R-materiálu přidáván rejuvenátor. R-materiál je zrnitosti 0/22 mm. Asfaltová směs se zvýšeným modulem tuhosti a vysokou odolností proti trvalým deformacím, současně však účinně odolávající předčasnému vzniku trhlin.

Classification

  • Type

    G<sub>funk</sub> - Functional sample

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20101 - Civil engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Data specific for result type

  • Internal product ID

    136029/TT/2019

  • Numerical identification

    136029/TT/2019

  • Technical parameters

    Asfaltová směs splňující požadavky českého technického předpisu systému jakosti pro pozemní komunikace TP 151 doplněná o nepožadované charakteristiky jako je odolnost proti šíření trhliny či zkoušky provedené po dlouhodobém stárnutí. Směs se vyznačuje substitucí 30 % kameniva asfaltovým R-materiálem a použitím polymerem modifikovaného asfaltu 25/55-60 společně s rejuvenátorem domácí provenience a to s ohledem k přítomnosti recyklovaného materiálu.

  • Economical parameters

    Asfaltová směs, která v porovnání s běžnými asfaltovými betony pro ložní a podkladní vrstvy vozovky má při standardním složení a použití polymerem modifikovaného asfaltu o cca 10 % vyšší cenu, současně však vykazuje delší životnost a nižší potřebu dřívější obnovy či výměny (životnost min. 30 let). V důsledku použití ověřeného řešení lze docílit naopak až 15% úspory s ohledem k použití R-materiálu a použitím kombinace standardního PMB s rejuvenátorem namísto pojiva typu PMB RC. Její potenciál je v uplatnění specificky pro ložní a podkladní vrstvy vozovek s dlouhou životností s v kombinaci s běžnými nebo tenčími obrusnými vrstvami. Přednostně se má uplatnit u vozovek dálničního typu

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    68407700

  • Owner name

    ČVUT v Praze, Fakulta stavební

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Licence fee requirement

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Web page