All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Termomechanical model of concrete pavements in hardening phasis

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00336496" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00336496 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Termomechanický model CB vozovky ve fázi tuhnutí a tvrdnutí betonu

  • Original language description

    Článek je zaměřen na problematiku analýzy cementobetonových vozovek pomocí metody konečných prvků (MKP). Konkrétně se zabývá analýzou teplot v počátečních fázích tvrdnutí a jejich vlivem na výsledné vlastnosti CB krytu, resp. jeho životnost. Vysoké teploty od hydratace i klimatických podmínek v rané fázi tvrdnutí betonu spolupůsobí a mohou iniciovat vznik sítě mikrotrhlin na povrchu CB desky. Výsledné průběhy teplot (od hydratace i klimatu) je možné pozitivně ovlivnit stanovením počátku betonáže tak, aby se maximální teploty nesetkaly ve stejném čase. Příp. lze snižovat hydratační teplo změnou složení betonové směsi (množství cementu, druh cementu, využití alternativních pojiv). Na základě znalosti materiálového složení cementového betonu a konkrétních teplotních průběhů během pokládky bude v budoucnu možné díky modelování lépe predikovat chování CB krytu.

  • Czech name

    Termomechanický model CB vozovky ve fázi tuhnutí a tvrdnutí betonu

  • Czech description

    Článek je zaměřen na problematiku analýzy cementobetonových vozovek pomocí metody konečných prvků (MKP). Konkrétně se zabývá analýzou teplot v počátečních fázích tvrdnutí a jejich vlivem na výsledné vlastnosti CB krytu, resp. jeho životnost. Vysoké teploty od hydratace i klimatických podmínek v rané fázi tvrdnutí betonu spolupůsobí a mohou iniciovat vznik sítě mikrotrhlin na povrchu CB desky. Výsledné průběhy teplot (od hydratace i klimatu) je možné pozitivně ovlivnit stanovením počátku betonáže tak, aby se maximální teploty nesetkaly ve stejném čase. Příp. lze snižovat hydratační teplo změnou složení betonové směsi (množství cementu, druh cementu, využití alternativních pojiv). Na základě znalosti materiálového složení cementového betonu a konkrétních teplotních průběhů během pokládky bude v budoucnu možné díky modelování lépe predikovat chování CB krytu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20301 - Mechanical engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Tlmenie účinkov klimatických zmien na pozemné komunikácie

  • ISBN

    978-80-89565-42-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    128-135

  • Publisher name

    Kongres STUDIO, spol. s r.o.

  • Place of publication

    Bratislava

  • Event location

    Jasná, Nízké Tatry

  • Event date

    Nov 21, 2019

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article