Termomechanical model of concrete pavements in hardening phasis
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00336496" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00336496 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Termomechanický model CB vozovky ve fázi tuhnutí a tvrdnutí betonu
Original language description
Článek je zaměřen na problematiku analýzy cementobetonových vozovek pomocí metody konečných prvků (MKP). Konkrétně se zabývá analýzou teplot v počátečních fázích tvrdnutí a jejich vlivem na výsledné vlastnosti CB krytu, resp. jeho životnost. Vysoké teploty od hydratace i klimatických podmínek v rané fázi tvrdnutí betonu spolupůsobí a mohou iniciovat vznik sítě mikrotrhlin na povrchu CB desky. Výsledné průběhy teplot (od hydratace i klimatu) je možné pozitivně ovlivnit stanovením počátku betonáže tak, aby se maximální teploty nesetkaly ve stejném čase. Příp. lze snižovat hydratační teplo změnou složení betonové směsi (množství cementu, druh cementu, využití alternativních pojiv). Na základě znalosti materiálového složení cementového betonu a konkrétních teplotních průběhů během pokládky bude v budoucnu možné díky modelování lépe predikovat chování CB krytu.
Czech name
Termomechanický model CB vozovky ve fázi tuhnutí a tvrdnutí betonu
Czech description
Článek je zaměřen na problematiku analýzy cementobetonových vozovek pomocí metody konečných prvků (MKP). Konkrétně se zabývá analýzou teplot v počátečních fázích tvrdnutí a jejich vlivem na výsledné vlastnosti CB krytu, resp. jeho životnost. Vysoké teploty od hydratace i klimatických podmínek v rané fázi tvrdnutí betonu spolupůsobí a mohou iniciovat vznik sítě mikrotrhlin na povrchu CB desky. Výsledné průběhy teplot (od hydratace i klimatu) je možné pozitivně ovlivnit stanovením počátku betonáže tak, aby se maximální teploty nesetkaly ve stejném čase. Příp. lze snižovat hydratační teplo změnou složení betonové směsi (množství cementu, druh cementu, využití alternativních pojiv). Na základě znalosti materiálového složení cementového betonu a konkrétních teplotních průběhů během pokládky bude v budoucnu možné díky modelování lépe predikovat chování CB krytu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Tlmenie účinkov klimatických zmien na pozemné komunikácie
ISBN
978-80-89565-42-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
128-135
Publisher name
Kongres STUDIO, spol. s r.o.
Place of publication
Bratislava
Event location
Jasná, Nízké Tatry
Event date
Nov 21, 2019
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—