The Real Resistance of a 115-Years Old Truss Bridge in Petrov
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F20%3A00343173" target="_blank" >RIV/68407700:21110/20:00343173 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://silnice-zeleznice.cz/silnicni-infrastruktura/skutecna-unosnost-115-let-stareho-mostu-v-petrove-328" target="_blank" >https://silnice-zeleznice.cz/silnicni-infrastruktura/skutecna-unosnost-115-let-stareho-mostu-v-petrove-328</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Skutečná únosnost 115 let starého mostu v Petrově
Original language description
Článek popisuje provedení zcela atypické zatěžovací zkoušky, která byla provedena v červenci na mostě v Petrově u Šumperka za podpory Ředitelství silnic a dálnic ČR. Zkouška byla provedena na 115 let starém příhradovém nýtovaném silničním mostě. Celý zkušební program se skládal z dlouhodobého monitoringu, zesílení konstrukce pomocí metody SMA (shape memory alloys) pro zlepšení únosnosti a únavové odolnosti. Následně byl most uzavřen a byla provedena série dynamických zkoušek (modální analýza) na mostě bez poškození a mostě s provedením řízených poškození. Na závěr byla provedena zkouška s využitím 475 t zatížení. Při zkoušce byl most podrobně sledován za pomoci 96 snímačů, laserového skenování a geodetického měření. Nejvýznamnější výsledky jsou zde prezentovány.
Czech name
Skutečná únosnost 115 let starého mostu v Petrově
Czech description
Článek popisuje provedení zcela atypické zatěžovací zkoušky, která byla provedena v červenci na mostě v Petrově u Šumperka za podpory Ředitelství silnic a dálnic ČR. Zkouška byla provedena na 115 let starém příhradovém nýtovaném silničním mostě. Celý zkušební program se skládal z dlouhodobého monitoringu, zesílení konstrukce pomocí metody SMA (shape memory alloys) pro zlepšení únosnosti a únavové odolnosti. Následně byl most uzavřen a byla provedena série dynamických zkoušek (modální analýza) na mostě bez poškození a mostě s provedením řízených poškození. Na závěr byla provedena zkouška s využitím 475 t zatížení. Při zkoušce byl most podrobně sledován za pomoci 96 snímačů, laserového skenování a geodetického měření. Nejvýznamnější výsledky jsou zde prezentovány.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/DG18P02OVV033" target="_blank" >DG18P02OVV033: The methods for achieving the sustainability of industrial heritage steel bridges</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Silnice a železnice
ISSN
1803-8441
e-ISSN
—
Volume of the periodical
15
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
7
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—