Alterntive sidewalk pavement structure by bound recycled materials
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F20%3A00344358" target="_blank" >RIV/68407700:21110/20:00344358 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Alternativní chodníková konstrukce ze stmelených recyklovaných materiálů
Original language description
V rámci experimentálních aktivit na ČVUT v Praze byly propojeny některé poznatky řešené různými pracovišti. Na jedné straně byla optimalizována receptura betonu s využitím maximalizovaného podílu betonového recyklátu v kombinaci s příměsí získanou recyklací textilií a měkkých plastů (např. autosedaček) z automobilového průmyslu, přičemž tento beton byl navržen s takovou mezerovitostí, aby umožnil pohltit větší množství vody, a na straně druhé byla navržená jemnozrnná směs drenážního asfaltového koberce, kde se v pojivu uplatnila modifikace aktivovaným pryžovým prachem ze zpracování starých pneumatik. Beton vytvořil podkladní vrstvu, která by v budoucnosti mohla z dešťů absorbovat větší množství srážkové vody, drenážní asfaltový koberec vytvořil obrusnou vrstvu, která umožní rychlé odvodnění povrchu, čímž se zamezí tvorbě kaluží. Opačným potenciálem by mělo být, že voda akumulovaná v betonové podkladní vrstvě by při následném teplejším bezesrážkovém období mohla být odpařována a tím by docházelo k dílčímu ochlazení prostředí v okolí takové konstrukce. V rámci provedené zkoušky byla sledována experimentálně jednoduchou metodou schopnost vodu absorbovat a při laboratorních podmínkách následně i uvolňovat.
Czech name
Alternativní chodníková konstrukce ze stmelených recyklovaných materiálů
Czech description
V rámci experimentálních aktivit na ČVUT v Praze byly propojeny některé poznatky řešené různými pracovišti. Na jedné straně byla optimalizována receptura betonu s využitím maximalizovaného podílu betonového recyklátu v kombinaci s příměsí získanou recyklací textilií a měkkých plastů (např. autosedaček) z automobilového průmyslu, přičemž tento beton byl navržen s takovou mezerovitostí, aby umožnil pohltit větší množství vody, a na straně druhé byla navržená jemnozrnná směs drenážního asfaltového koberce, kde se v pojivu uplatnila modifikace aktivovaným pryžovým prachem ze zpracování starých pneumatik. Beton vytvořil podkladní vrstvu, která by v budoucnosti mohla z dešťů absorbovat větší množství srážkové vody, drenážní asfaltový koberec vytvořil obrusnou vrstvu, která umožní rychlé odvodnění povrchu, čímž se zamezí tvorbě kaluží. Opačným potenciálem by mělo být, že voda akumulovaná v betonové podkladní vrstvě by při následném teplejším bezesrážkovém období mohla být odpařována a tím by docházelo k dílčímu ochlazení prostředí v okolí takové konstrukce. V rámci provedené zkoušky byla sledována experimentálně jednoduchou metodou schopnost vodu absorbovat a při laboratorních podmínkách následně i uvolňovat.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
RECYCLING 2020 " Cirkulární ekonomika ve stavebnictví, recyklace a využívání druhotných stavebních materiálů "
ISBN
978-80-214-5894-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
65-71
Publisher name
Vysoké učení technické Brno
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Oct 15, 2020
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—