Application of crumb rubber and warm mix additive in asphalt mixtures with RA
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F20%3A00344865" target="_blank" >RIV/68407700:21110/20:00344865 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Využití drcené pryže a nízkoviskózních přísad v asfaltových směsích s R-materiálem
Original language description
Stupeň motorizace a s ním spojené potřeby každý rok rostou. Na jednu stranu je tlak na kvalitní silniční síť s dlouhou životností a na druhou stranu roste spotřeba pohonných hmot, vozidel, pneumatik apod. Průmyslová odvětví s tím spojená produkují každý rok ohromná množství odpadů, které je nutné redukovat na co nejnižší míru a zbývající odpady rozumně opětovně použít a v ideálním případě zrecyklovat. Použití R-materiálu v asfaltových směsích je již řadu let v podstatě běžný trend. Použití drcené pryže v silničním stavitelství se sice objevuje již celou řádku let, ale pořád vyvolává poměrně silné emoce. Tento příspěvek shrnuje výsledky výzkumného projektu, kde bylo zkoumáno 8 variant asfaltového betonu ACO 11+ s 15 % R-materiálu a různými asfaltovými pojivy obsahujícími mimo jiné drcenou pryž (CR). CR byla do asfaltových pojiv dávkována v zastoupení 10 % a 15 %. Navíc byly v některých variantách použity nízkoteplotní přísady pro zlepšení zpracovatelnosti a mírné snížení teploty výroby a hutnění. Byl proveden rozšířený soubor zkoušek, který zahrnoval např. stanovení modulu tuhosti, odolnosti vůči vodě a mrazu, odolnosti vůči šíření trhliny apod. Výsledky poskytují nástin potenciálu, který může přinést kombinace R-materiálu, drcené pryže a nízkoviskózních přísad.
Czech name
Využití drcené pryže a nízkoviskózních přísad v asfaltových směsích s R-materiálem
Czech description
Stupeň motorizace a s ním spojené potřeby každý rok rostou. Na jednu stranu je tlak na kvalitní silniční síť s dlouhou životností a na druhou stranu roste spotřeba pohonných hmot, vozidel, pneumatik apod. Průmyslová odvětví s tím spojená produkují každý rok ohromná množství odpadů, které je nutné redukovat na co nejnižší míru a zbývající odpady rozumně opětovně použít a v ideálním případě zrecyklovat. Použití R-materiálu v asfaltových směsích je již řadu let v podstatě běžný trend. Použití drcené pryže v silničním stavitelství se sice objevuje již celou řádku let, ale pořád vyvolává poměrně silné emoce. Tento příspěvek shrnuje výsledky výzkumného projektu, kde bylo zkoumáno 8 variant asfaltového betonu ACO 11+ s 15 % R-materiálu a různými asfaltovými pojivy obsahujícími mimo jiné drcenou pryž (CR). CR byla do asfaltových pojiv dávkována v zastoupení 10 % a 15 %. Navíc byly v některých variantách použity nízkoteplotní přísady pro zlepšení zpracovatelnosti a mírné snížení teploty výroby a hutnění. Byl proveden rozšířený soubor zkoušek, který zahrnoval např. stanovení modulu tuhosti, odolnosti vůči vodě a mrazu, odolnosti vůči šíření trhliny apod. Výsledky poskytují nástin potenciálu, který může přinést kombinace R-materiálu, drcené pryže a nízkoviskózních přísad.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
XXV. seminár Ivana Poliačka: Cestné staviteľstvo súčasnosť a perspektívy
ISBN
978-80-89565-44-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
123-130
Publisher name
STU v Bratislave, Stavebná fakulta
Place of publication
Bratislava
Event location
Bratislava
Event date
Nov 20, 2020
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—