All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Village green as public space versus transportation

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F20%3A00357085" target="_blank" >RIV/68407700:21110/20:00357085 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.uzemi.eu/veda-a-vyzkum/publikace-ke-stazeni.html" target="_blank" >http://www.uzemi.eu/veda-a-vyzkum/publikace-ke-stazeni.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Náves jako veřejný prostor versus doprava

  • Original language description

    Území Čech a Moravy má hustou sídelní strukturu založenou již ve středověku, ale kořeny některých osad sahají hlouběji do historie. Celkový počet sídel v ČR se pohybuje kolem 6 250. Za tisícovkou obyvatel jich zůstává necelých pět tisíc. Přestože tato malá sídla tvoří většinu z celku, jejich vývoj v mnoha směrech zaostává. Chybí základní občanská vybavenost a základní sídelní infrastruktura, kde důležitým tématem je komunikační síť včetně náměstí či návsí, tedy systém veřejných prostranství, která jsou pro menší sídla klíčová z hlediska života a vzájemné interakce obyvatel. Práce se zabývá dopravou v rámci menších sídel, silniční sítí ve vztahu k veřejným prostranstvím. Na vesnicích se veřejným prostorem rozumí silnice a náves. U menších staveb není často jasně definován jízdní profil vozovky. Stejně tak na větších veřejných prostranstvích není vyhrazený prostor pro jednotlivé uživatele (motorová doprava, chodci a cyklisté). Ani parkování není nijak řešeno. Díky tomu dochází ke křížení a proplétání tras uživatelů vesmíru, což může být v mnoha případech velmi nebezpečné. Analýza širokého spektra menších sídel, zejména vesnic, s odlišnou půdorysnou typologií by měla ukázat současnou koncepci dopravy na návsi. Konkrétní případy ukazují časté problémy či kolize nebo na druhou stranu řešení, která dotvářejí veřejný prostor a přinášejí další možnosti využití. Pro účely této analýzy bylo vytvořeno speciální členění typologie vesnic, které je schopno pokrýt vztah dopravy a prostorové struktury sídla.

  • Czech name

    Náves jako veřejný prostor versus doprava

  • Czech description

    Území Čech a Moravy má hustou sídelní strukturu založenou již ve středověku, ale kořeny některých osad sahají hlouběji do historie. Celkový počet sídel v ČR se pohybuje kolem 6 250. Za tisícovkou obyvatel jich zůstává necelých pět tisíc. Přestože tato malá sídla tvoří většinu z celku, jejich vývoj v mnoha směrech zaostává. Chybí základní občanská vybavenost a základní sídelní infrastruktura, kde důležitým tématem je komunikační síť včetně náměstí či návsí, tedy systém veřejných prostranství, která jsou pro menší sídla klíčová z hlediska života a vzájemné interakce obyvatel. Práce se zabývá dopravou v rámci menších sídel, silniční sítí ve vztahu k veřejným prostranstvím. Na vesnicích se veřejným prostorem rozumí silnice a náves. U menších staveb není často jasně definován jízdní profil vozovky. Stejně tak na větších veřejných prostranstvích není vyhrazený prostor pro jednotlivé uživatele (motorová doprava, chodci a cyklisté). Ani parkování není nijak řešeno. Díky tomu dochází ke křížení a proplétání tras uživatelů vesmíru, což může být v mnoha případech velmi nebezpečné. Analýza širokého spektra menších sídel, zejména vesnic, s odlišnou půdorysnou typologií by měla ukázat současnou koncepci dopravy na návsi. Konkrétní případy ukazují časté problémy či kolize nebo na druhou stranu řešení, která dotvářejí veřejný prostor a přinášejí další možnosti využití. Pro účely této analýzy bylo vytvořeno speciální členění typologie vesnic, které je schopno pokrýt vztah dopravy a prostorové struktury sídla.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20103 - Architecture engineering

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Člověk, stavba a územní plánování 13

  • ISBN

    978-80-01-06762-8

  • ISSN

    2336-7687

  • e-ISSN

  • Number of pages

    32

  • Pages from-to

    140-171

  • Publisher name

    Fakulta stavební

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    ČVUT, Fakulta Stavební, B169

  • Event date

    Nov 13, 2019

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article