Long-term monitoring of the condition of tramway crossing and the development of their degradation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F22%3A00356714" target="_blank" >RIV/68407700:21110/22:00356714 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.prumkadc.cz/index.php/seminare/" target="_blank" >https://www.prumkadc.cz/index.php/seminare/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Dlouhodobý monitoring stavu tramvajových srdcovek a vývoj jejich opotřebení
Original language description
Příspěvek představuje výběr výsledků a zjištění získaných za dobu dlouhodobého, více než dvouletého, soustavného sledování vybraných kolejových konstrukcí na tramvajových křižovatkách na síti Dopravního podniku hlavního města Prahy. Podrobněji se příspěvek zabývá problematikou ojetí a deformace tramvajových srdcovek s mělkým žlábkem a jejich preventivního navařování a údržby. V textu jsou vyjmenovány hlavní vlivy působící na vývoj ojetí a deformace srdcovek s mělkým žlábkem, které jsou charakteristické postupným úbytkem materiálu a změnou geometrie žlábků. Dále jsou zde představeny experimentálně ověřené skutečné dotykové plochy (stopy) tramvajových kol a sledovaných srdcovek, které umožňují blíže pochopit princip postupného ojetí mělkých žlábků srdcovek. Výsledky jsou prezentovány na příkladu sledované tramvajové srdcovky s mělkým žlábkem na lokalitě Praha – Výtoň, na které je ukázán typický vývoj stavu žlábků srdcovky v čase až do času její preventivní údržby navařením. V příspěvku je také přiblížen postup preventivního zásahu, tzv. reprofilace.
Czech name
Dlouhodobý monitoring stavu tramvajových srdcovek a vývoj jejich opotřebení
Czech description
Příspěvek představuje výběr výsledků a zjištění získaných za dobu dlouhodobého, více než dvouletého, soustavného sledování vybraných kolejových konstrukcí na tramvajových křižovatkách na síti Dopravního podniku hlavního města Prahy. Podrobněji se příspěvek zabývá problematikou ojetí a deformace tramvajových srdcovek s mělkým žlábkem a jejich preventivního navařování a údržby. V textu jsou vyjmenovány hlavní vlivy působící na vývoj ojetí a deformace srdcovek s mělkým žlábkem, které jsou charakteristické postupným úbytkem materiálu a změnou geometrie žlábků. Dále jsou zde představeny experimentálně ověřené skutečné dotykové plochy (stopy) tramvajových kol a sledovaných srdcovek, které umožňují blíže pochopit princip postupného ojetí mělkých žlábků srdcovek. Výsledky jsou prezentovány na příkladu sledované tramvajové srdcovky s mělkým žlábkem na lokalitě Praha – Výtoň, na které je ukázán typický vývoj stavu žlábků srdcovky v čase až do času její preventivní údržby navařením. V příspěvku je také přiblížen postup preventivního zásahu, tzv. reprofilace.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TJ04000257" target="_blank" >TJ04000257: Long-term monitoring of track construction at tram crossings focusing on shallow crossings in order to optimize their maintenance and reduce noise</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník přednášek semináře pořádaného VOŠ a SPŠ Děčín ve dnech 16. a 17. března 2022
ISBN
978-80-905733-8-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
66-72
Publisher name
Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola strojní, stavební a dopravní
Place of publication
Děčín
Event location
Děčín
Event date
Mar 16, 2022
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—