All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Use of Zone Fire Models in Tunnel Fire Modelling

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F22%3A00360090" target="_blank" >RIV/68407700:21110/22:00360090 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Využití zónových modelů požáru při modelování požáru v tunelech

  • Original language description

    Tento článek se zabývá využitím zónových modelů požáru při modelování požárů v silničním železobetonovém tunelu délky 500 m. Je zde stručně popsán dosavadní stav poznání v oblasti charakteristik požárů v tunelech. Požár je simulován pomocí vybraných programů využívajících zónový model požáru, tj. pomocí programu CFAST a B-RISK. V obou programech je uvažován požární scénář pro případ hoření těžkého nákladního vozidla (HGV) s nákladem dřeva. Ohnisko požáru je umístěno uprostřed tunelu. Požární scénář je modelován na základě křivky rychlosti uvolňování tepla převzaté z již existujícího experimentu. V obou programech je uvažováno s prostorovou segmentací modelovaného tunelu s ohledem na limity zónových modelů požáru. Výstupy z obou zónových programů jsou převedeny do tabulkového procesoru. Následně je provedeno porovnání výsledných grafů, a to především grafu rychlosti uvolňování tepla a průběhu teplot plynů v horní kouřové vrstvě. Oba programy jsou nakonec zhodnoceny z hlediska relevantnosti jejich výstupů vzhledem k modelovanému prostoru.

  • Czech name

    Využití zónových modelů požáru při modelování požáru v tunelech

  • Czech description

    Tento článek se zabývá využitím zónových modelů požáru při modelování požárů v silničním železobetonovém tunelu délky 500 m. Je zde stručně popsán dosavadní stav poznání v oblasti charakteristik požárů v tunelech. Požár je simulován pomocí vybraných programů využívajících zónový model požáru, tj. pomocí programu CFAST a B-RISK. V obou programech je uvažován požární scénář pro případ hoření těžkého nákladního vozidla (HGV) s nákladem dřeva. Ohnisko požáru je umístěno uprostřed tunelu. Požární scénář je modelován na základě křivky rychlosti uvolňování tepla převzaté z již existujícího experimentu. V obou programech je uvažováno s prostorovou segmentací modelovaného tunelu s ohledem na limity zónových modelů požáru. Výstupy z obou zónových programů jsou převedeny do tabulkového procesoru. Následně je provedeno porovnání výsledných grafů, a to především grafu rychlosti uvolňování tepla a průběhu teplot plynů v horní kouřové vrstvě. Oba programy jsou nakonec zhodnoceny z hlediska relevantnosti jejich výstupů vzhledem k modelovanému prostoru.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Proceedings of PhD Workshop, Department of Concrete and Masonry Structures 2022

  • ISBN

    978-80-01-06989-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    97-101

  • Publisher name

    katedra betonových a zděných konstrukcí

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    May 27, 2022

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article