All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Media in Ancient Times

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F22%3A00362670" target="_blank" >RIV/68407700:21110/22:00362670 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    „Média“ v antice.

  • Original language description

    Mediální výchova na středních školách by podle RVP G měla kromě jiného nabízet "základní poznatky o roli médií ve společnosti a jejích dějinách". Je totiž velmi důležité, aby si žáci uvědomili, že obtíže spojené s hodnocením informací zprostředkovaných třetí stranou měli lidé i v minulých obdobích (třebaže v nesrovnatelně menší míře) a že i v minulosti bylo třeba alespoň elementární "mediální gramotnosti" (a k ní přidružené gramotnosti čtenářské), aby práce s informacemi byla náležitá a nedocházelo k manipulaci a škodlivé propagandě. Již ve starověkém Římě existovaly "noviny" (tzv. Acta - populi, diurna apod.), hlasatelé i "sociální média" (např. nápisy v Pompejích ad.). Zmínky o tom, že je třeba myslet "vlastní hlavou" a zprávy a informace kriticky zkoumat, potom zachycuje i celá řada antických řeckých a římských spisovatelů a myslitelů.

  • Czech name

    „Média“ v antice.

  • Czech description

    Mediální výchova na středních školách by podle RVP G měla kromě jiného nabízet "základní poznatky o roli médií ve společnosti a jejích dějinách". Je totiž velmi důležité, aby si žáci uvědomili, že obtíže spojené s hodnocením informací zprostředkovaných třetí stranou měli lidé i v minulých obdobích (třebaže v nesrovnatelně menší míře) a že i v minulosti bylo třeba alespoň elementární "mediální gramotnosti" (a k ní přidružené gramotnosti čtenářské), aby práce s informacemi byla náležitá a nedocházelo k manipulaci a škodlivé propagandě. Již ve starověkém Římě existovaly "noviny" (tzv. Acta - populi, diurna apod.), hlasatelé i "sociální média" (např. nápisy v Pompejích ad.). Zmínky o tom, že je třeba myslet "vlastní hlavou" a zprávy a informace kriticky zkoumat, potom zachycuje i celá řada antických řeckých a římských spisovatelů a myslitelů.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů