Media in Ancient Times
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F22%3A00362670" target="_blank" >RIV/68407700:21110/22:00362670 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
„Média“ v antice.
Original language description
Mediální výchova na středních školách by podle RVP G měla kromě jiného nabízet "základní poznatky o roli médií ve společnosti a jejích dějinách". Je totiž velmi důležité, aby si žáci uvědomili, že obtíže spojené s hodnocením informací zprostředkovaných třetí stranou měli lidé i v minulých obdobích (třebaže v nesrovnatelně menší míře) a že i v minulosti bylo třeba alespoň elementární "mediální gramotnosti" (a k ní přidružené gramotnosti čtenářské), aby práce s informacemi byla náležitá a nedocházelo k manipulaci a škodlivé propagandě. Již ve starověkém Římě existovaly "noviny" (tzv. Acta - populi, diurna apod.), hlasatelé i "sociální média" (např. nápisy v Pompejích ad.). Zmínky o tom, že je třeba myslet "vlastní hlavou" a zprávy a informace kriticky zkoumat, potom zachycuje i celá řada antických řeckých a římských spisovatelů a myslitelů.
Czech name
„Média“ v antice.
Czech description
Mediální výchova na středních školách by podle RVP G měla kromě jiného nabízet "základní poznatky o roli médií ve společnosti a jejích dějinách". Je totiž velmi důležité, aby si žáci uvědomili, že obtíže spojené s hodnocením informací zprostředkovaných třetí stranou měli lidé i v minulých obdobích (třebaže v nesrovnatelně menší míře) a že i v minulosti bylo třeba alespoň elementární "mediální gramotnosti" (a k ní přidružené gramotnosti čtenářské), aby práce s informacemi byla náležitá a nedocházelo k manipulaci a škodlivé propagandě. Již ve starověkém Římě existovaly "noviny" (tzv. Acta - populi, diurna apod.), hlasatelé i "sociální média" (např. nápisy v Pompejích ad.). Zmínky o tom, že je třeba myslet "vlastní hlavou" a zprávy a informace kriticky zkoumat, potom zachycuje i celá řada antických řeckých a římských spisovatelů a myslitelů.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů