Documentation of technical and organisational measures for partial improvement of navigation conditions on the Elbe between Ústí nad Labem and the state border between the Czech Republic and Germany
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F22%3A00363176" target="_blank" >RIV/68407700:21110/22:00363176 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Dokumentace technických a organizačních opatření pro částečné zlepšení plavebních podmínek na Labi mezi Ústím nad Labem a státní hranicí ČR/SRN
Original language description
Úsek Labe pod vodním dílem Střekov v Ústí nad Labem po státní hranici se SRN délky 40 km je pro plavbu provozně nespolehlivý. Úprava vodní cesty je zde pomocí historických regulačních staveb a parametry vodní cesty závisí pouze na aktuálním průtoku v korytě. V období nízkých průtoků není stávající vodní cesta spolehlivá a vytváří provozní problémy a zvýšené náklady na její provoz. Cílem bylo navrhnout a posoudit taková technická a organizační opatření, která zajistí alespoň částečné zlepšení plavebních podmínek a přispějí ke zmírnění trendu omezení vodní dopravy v regulovaném úseku Labe. Navržená opatření nejsou v rozporu s podmínkami ochrany životního prostředí a investiční a provozní náklady byly minimalizovány. Výsledek představuje soubor map, které vznikly na základě původního výzkumu a vývoje jako syntéza bodových a plošných informací a souvislostí získaných na podkladě výzkumu technických a organizačních opatření pro zlepšení plavebních podmínek v daném úseku Labe. Základním prostředkem znázornění těchto informací je geografický informační systém.
Czech name
Dokumentace technických a organizačních opatření pro částečné zlepšení plavebních podmínek na Labi mezi Ústím nad Labem a státní hranicí ČR/SRN
Czech description
Úsek Labe pod vodním dílem Střekov v Ústí nad Labem po státní hranici se SRN délky 40 km je pro plavbu provozně nespolehlivý. Úprava vodní cesty je zde pomocí historických regulačních staveb a parametry vodní cesty závisí pouze na aktuálním průtoku v korytě. V období nízkých průtoků není stávající vodní cesta spolehlivá a vytváří provozní problémy a zvýšené náklady na její provoz. Cílem bylo navrhnout a posoudit taková technická a organizační opatření, která zajistí alespoň částečné zlepšení plavebních podmínek a přispějí ke zmírnění trendu omezení vodní dopravy v regulovaném úseku Labe. Navržená opatření nejsou v rozporu s podmínkami ochrany životního prostředí a investiční a provozní náklady byly minimalizovány. Výsledek představuje soubor map, které vznikly na základě původního výzkumu a vývoje jako syntéza bodových a plošných informací a souvislostí získaných na podkladě výzkumu technických a organizačních opatření pro zlepšení plavebních podmínek v daném úseku Labe. Základním prostředkem znázornění těchto informací je geografický informační systém.
Classification
Type
N<sub>map</sub> - Specialized map with scientific content
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/CK02000214" target="_blank" >CK02000214: Partial improvement of navigation conditions on the regulated Elbe between Ústí nad Labem and the state border of the Czech Republic / Germany</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
CK02000214-V1
Regulation ID
—
Technical parameters
Mapový soubor v elektronické formě. Byla uzavřena smlouva o využití výsledku mezi příjemcem (ČVUT v Praze) a uživatelem. Číslo smlouvy: O911230001. Uživatel: Povodí Labe, státní podnik Víta Nejedlého 951/8, Slezské Předměstí, 500 03 Hradec Králové IČ uživatele: 70890005 Odpovědná osoba: Ing. Pavel Řehák, technický ředitel
Economical parameters
Výsledky projektu kvantifikují příznivé dopady realizace navržených organizačních a technických opatření na zvýšení spolehlivosti vodní cesty mezi Ústím nad Labem a státní hranicí ČR/SRN v délce 40 km. V rámci řešení byla kvantifikována možnost zvýšení maximálního ponoru plavidel alespoň o 0,2 m s příslušným příznivým dopadem na objem přepraveného zboží. Míra využití tohoto potenciálu bude upřesněna v rámci procesu implementace výsledku projektu v souladu s implementačním plánem.
Certification body designation
—
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů