All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Methodology for the Laboratory Assessment of Dowels Bars for Cement Concrete Pavements

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F24%3A00382205" target="_blank" >RIV/68407700:21110/24:00382205 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Metodika pro laboratorní posouzení konstrukčních řešení kluzných trnů do cementobetonových krytů

  • Original language description

    Tato metodika popisuje podrobné laboratorní postupy pro hodnocení konstrukčních variant kluzných trnů, které se používají ve vozovkách z cementobetonových krytů. Metodika zahrnuje čtyři klíčové testy: odolnost povrchu vůči nárazu, smykovou únosnost trnu ve střihu, odolnost vůči cyklickému zatěžování ve střižné spáře a určení přídržného smykového napětí při vytahování trnu (dle normy ČSN EN 13863-5). Tyto zkoušky zajišťují komplexní posouzení kluzných trnů z hlediska mechanického namáhání při jejich manipulaci a zatížení v konstrukci vozovky během provozu. Metodika je určena pro výrobce kompozitních trnů a stavební firmy v České republice a stanovuje základní kritéria pro certifikaci kluzných trnů Ministerstvem dopravy.

  • Czech name

    Metodika pro laboratorní posouzení konstrukčních řešení kluzných trnů do cementobetonových krytů

  • Czech description

    Tato metodika popisuje podrobné laboratorní postupy pro hodnocení konstrukčních variant kluzných trnů, které se používají ve vozovkách z cementobetonových krytů. Metodika zahrnuje čtyři klíčové testy: odolnost povrchu vůči nárazu, smykovou únosnost trnu ve střihu, odolnost vůči cyklickému zatěžování ve střižné spáře a určení přídržného smykového napětí při vytahování trnu (dle normy ČSN EN 13863-5). Tyto zkoušky zajišťují komplexní posouzení kluzných trnů z hlediska mechanického namáhání při jejich manipulaci a zatížení v konstrukci vozovky během provozu. Metodika je určena pro výrobce kompozitních trnů a stavební firmy v České republice a stanovuje základní kritéria pro certifikaci kluzných trnů Ministerstvem dopravy.

Classification

  • Type

    N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20101 - Civil engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/CK04000009" target="_blank" >CK04000009: Development of composite dowel bars combining a basalt core and polymer outer layer along with design guidelines of their applications in concrete pavements</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    EC/27/24

  • Regulation ID

    MD-2899/2024-730/89

  • Technical parameters

    Metodika zahrnuje čtyři laboratorní zkoušky, které definují technické požadavky na kluzné trny určené pro cementobetonové kryty vozovek: * Odolnost povrchu vůči nárazu: Posouzení odolnosti povlakové vrstvy vůči mechanickému poškození při manipulaci a instalaci. * Smyková únosnost ve střihu: Stanovení únosnosti trnu při přenosu smykového zatížení mezi deskami vozovky. * Odolnost vůči cyklickému zatěžování ve střižné spáře: Hodnocení životnosti trnu při opakovaném zatěžování odpovídajícím provozním podmínkám. * Přídržné smykové napětí při vytahování trnu (dle ČSN EN 13863-5): Kvantifikace soudržnosti mezi trnem a okolním betonem pro zajištění správné funkce ve vozovce.

  • Economical parameters

    Předložená metodika umožňuje výrobcům a stavebním firmám ekonomicky optimalizovat návrh a výběr kluzných trnů do cementobetonových krytů díky jasně definovaným laboratorním postupům a certifikačním kritériím. Zavedení jednotného systému zkoušek minimalizuje riziko nevhodně zvolených nebo méně kvalitních výrobků, což vede k úsporám nákladů na případné opravy a výměny v průběhu provozu. Komplexní posouzení mechanické odolnosti trnů navíc umožňuje přesnější odhad jejich životnosti, a tím snižuje celkové náklady na údržbu vozovek. Jednotná kritéria rovněž urychlují certifikační procesy, čímž snižují administrativní a provozní náklady výrobců a investorů při uvádění produktů na trh.

  • Certification body designation

    Ministerstvo dopravy

  • Date of certification

  • Method of use

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů