Specialized bridge map in BIM form with defects and failures
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F24%3A00382473" target="_blank" >RIV/68407700:21110/24:00382473 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Specializovaná mapa mostu ve formě BIM se zobrazením vad a poruch
Original language description
V roce 2024 byl pomocí technologie UAV v rámci projektu proveden nálet mostu v Rakovníku, jakožto vzorová ukázka jednotlivých výsledků projektu a jejich praktického zapojení. Podklad pro specializovanou mapu byly deriváty z jednotlivých částí celého postupu. Z prvotního zaměření pomocí laserového skenování společně s fotogrammetrickým modelem po náletu bylo vytvořeno podkladové mračno bodů v systémech JTSK a Bpv, které sloužilo pro tvorbu BIM. Následně byly do BIM implementovány vybrané vady a poruchy zjištěné z detektoru, které byly zpětně promítnuty na model mostu, ve formě polygonů. Těmto polygonům byly následně přidány další atributy a také zdrojová obrazová data z dronu, která umožňují uživateli vadu či poruchu podrobně prozkoumat.
Czech name
Specializovaná mapa mostu ve formě BIM se zobrazením vad a poruch
Czech description
V roce 2024 byl pomocí technologie UAV v rámci projektu proveden nálet mostu v Rakovníku, jakožto vzorová ukázka jednotlivých výsledků projektu a jejich praktického zapojení. Podklad pro specializovanou mapu byly deriváty z jednotlivých částí celého postupu. Z prvotního zaměření pomocí laserového skenování společně s fotogrammetrickým modelem po náletu bylo vytvořeno podkladové mračno bodů v systémech JTSK a Bpv, které sloužilo pro tvorbu BIM. Následně byly do BIM implementovány vybrané vady a poruchy zjištěné z detektoru, které byly zpětně promítnuty na model mostu, ve formě polygonů. Těmto polygonům byly následně přidány další atributy a také zdrojová obrazová data z dronu, která umožňují uživateli vadu či poruchu podrobně prozkoumat.
Classification
Type
N<sub>map</sub> - Specialized map with scientific content
CEP classification
—
OECD FORD branch
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/CK03000168" target="_blank" >CK03000168: Intelligent methods of digital data acquisition and analysis for bridge inspections</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2024
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
CK03000168-V5
Regulation ID
—
Technical parameters
Mapa je dlouhá 67m, široká 6m, vysoká 10 m. Mapa umožnuje kontrunuální práci s mostem, jeho správou a sledování vývoje poruch.
Economical parameters
Parametry lze jen odhadnout, pokud uvažujeme, že rozpočet SFDI je 160,3 mld. Kč, z toho jde na mosty odhadem 20%, je objem výstavby mostů 32 mld Kč. Pokud bude mapa využita v 2% případů a reklamovatelnost bude 5%, kde pomůže v reklamačním řízení, jde o benefit 32 mil. Kč
Certification body designation
—
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů