All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Numerical Simulation of Airoelastic Problems

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F04%3A02100525" target="_blank" >RIV/68407700:21220/04:02100525 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Numerical Simulation of Airoelastic Problems

  • Original language description

    In this paper we are interested in the interaction of two dimensional incompressible viscous laminar flow and an airfoil. For simplicity we consider only solid airfoil which can rotate and oscillate in vertical direction. The mathematical model consistsof Navier-Stokes equations written in the Arbitrary Lagrangian-Eulerian(ALE) formulation and system of ordinary differential equations describing the airfoil motion. The ALE formulation of Navier-Stokes equations is discretized by the finite element method(FEM). Nevertheless, Galerkin FEM leads to unphysical solutions if the grid is not fine enough in regions of strong gradients (e.g.boundary layer). In order to obtain physically admissible correct solutions it is neccessary to apply suitable mesh refinement combined with a stabilization technique giving stable and accurate schemes. In our paper we present SUPG stabilization method for Navier-Stokes equations. The results are compared with aerodynamical data and aeroelastic measurements

  • Czech name

    Numerická simulace aeroelastických problémů

  • Czech description

    Tento článek se zabývá vzájemnou dvourozměrnou interakcí vazkého nestlačitelného proudění a leteckého profilu. Pro zjednodušení uvažujeme nosník pouze jako elasticky uchycené pevné těleso. Matematicky je tento problém popsán systémem Navierových-Stokesových rovnic zapsaných v Arbitrary Lagrangian-Eulerian (ALE) formulaci a systémem obyčejných diferenciálních rovnic, které popisují pohyb nosníku. Navier-Stokesovy rovnice v ALE formulaci jsou numericky řešeny pomocí metody konečných prvků (MKP). Nicméně standardní Galerkinova aplikace MKP vede k nefyzikálním řešením, pokud použitá síť není dostatečně zjemněna v oblastech velkých gradientů řešení (např. mezni vrstva). Aby bylo možné získat fyzikálně přípustná řešení je nutné použít vhodné zjemnění sítě vkombinaci s vhodnou stabilizací metody, což vede k stabilnímu a přesnému schématu. Tento článek ukazuje použití SUPG stabilizace. Získané výsledky jsou srovnány s aerodynamickými i aeroelastickými experimenty.

Classification

  • Type

    A - Audiovisual production

  • CEP classification

    BA - General mathematics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA101%2F02%2F0391" target="_blank" >GA101/02/0391: Numerical simulation and experimental research of aeroelasticity of aircrafts considering large displacements</a><br>

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2004

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

  • Place of publication

    Patras

  • Publisher/client name

  • Version

  • Carrier ID

    neuvedeno