All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Selection and Controling of a Turbocharger for a Small Gasoline Engine

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F04%3A02100808" target="_blank" >RIV/68407700:21220/04:02100808 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Volba a regulace turbodmychadla malého zážehového motoru

  • Original language description

    Tento článek se zabývá volbou vhodného turbodmychadla pro malý zážehový motor. Zkoumá možnosti použití průtočnější turbíny resp. dmychadla. Dále se snaží vytyčit meze, ve kterých je prováděna regulace motoru. Škrtící klapka společně s obtokem výfukovýchplynů kolem turbíny (waste-gate) tvoří hlavní regulační elementy celého systému motor - turbodmychadlo. Dalším úkolem je navrhnout vhodný motormanagement, který by byl schopen respektovat přání řidiče (sportovní, ekonomická jízda) a udržovat přitom motorv oblastech nejnižší možné spotřeby paliva. Jako jedna z možností se nabízí využití rychlosti sešlápnutí plynového pedálu. Úplné charakteristiky motoru slouží pro posouzení turbodmychadel ve statických režimech. Evropské jízdní cykly aplikované na kompletní model automobilu slouží pro zjištění spotřeby paliva pro jednotlivé nastavení motormanagementu a různá turbodmychadla.

  • Czech name

    Volba a regulace turbodmychadla malého zážehového motoru

  • Czech description

    Tento článek se zabývá volbou vhodného turbodmychadla pro malý zážehový motor. Zkoumá možnosti použití průtočnější turbíny resp. dmychadla. Dále se snaží vytyčit meze, ve kterých je prováděna regulace motoru. Škrtící klapka společně s obtokem výfukovýchplynů kolem turbíny (waste-gate) tvoří hlavní regulační elementy celého systému motor - turbodmychadlo. Dalším úkolem je navrhnout vhodný motormanagement, který by byl schopen respektovat přání řidiče (sportovní, ekonomická jízda) a udržovat přitom motorv oblastech nejnižší možné spotřeby paliva. Jako jedna z možností se nabízí využití rychlosti sešlápnutí plynového pedálu. Úplné charakteristiky motoru slouží pro posouzení turbodmychadel ve statických režimech. Evropské jízdní cykly aplikované na kompletní model automobilu slouží pro zjištění spotřeby paliva pro jednotlivé nastavení motormanagementu a různá turbodmychadla.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JT - Propulsion, engines and fuels

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/LN00B073" target="_blank" >LN00B073: Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Engineering</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2004

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník přednášek XXXV. mezinárodní konference kateder a pracovišť spalovacích motorů českých a slovenských vysokých škol

  • ISBN

    80-7157-776-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    286-292

  • Publisher name

    Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Sep 8, 2004

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article