All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Linear Turbulence Model Validation for the Case of In-cylinder Phenomena Modeling

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F07%3A02135825" target="_blank" >RIV/68407700:21220/07:02135825 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Linear Turbulence Model Validation for the Case of In-cylinder Phenomena Modeling

  • Original language description

    The presented work deals with in-cylinder process modeling, it concerns a high- pressure phase of a four stroke engine cycle (compression and expansion stroke). The Eulerian approach is applied to a general 3-D case. The major focus of the work is turbulence modeling. Linear one-equation models and two-equation ones based on the Boussinesq hypothesis are applied. A~combustion model is added which deals with flame front propagation by means of solving a transport equation. From the numerical point of view, a finite volume method combined with an explicit multi-stage Runge-Kutta scheme is implemented. The properties of the whole mathematical model are tested and the influence of important input parameters is analyzed. A comparison of measured and computed data is presented as well.

  • Czech name

    Validace lineárních modelů turbulence pro simulaci procesů ve válci motoru

  • Czech description

    Práce se zabývá modelováním vysokotlaké fáze čtyřdobého motoru. Simulační program vytvořený u autorů je založen na Eulerovském přístupu k 3-D modelování. Použité lineární modely turbulence jsou jedno a dvou rovnicové, pro modelování viskozity je použit Boussinesqův přístup. Spalování je založeno na předpovězeném postupu fronty plamene pomocí šíření pasivního skaláru. Byla zkoumána jak numerická přesnost různých metod, tak schopnost předpovědi parametrů turbulentního proudění ve srovnání s nepříliš četnými experimenty.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    BK - Liquid mechanics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Technology II</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars

  • ISSN

    1214-0821

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    5

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    23

  • Pages from-to

    37-59

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database