All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Ducted Fan Power Unit Demonstrator for Ultra Light Airplanes

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F07%3A02136779" target="_blank" >RIV/68407700:21220/07:02136779 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Ducted Fan Power Unit Demonstrator for Ultra Light Airplanes

  • Original language description

    The paper deals with the design of the ducted fan power unit demonstrator for ultra light airplanes. The demonstrator is intended for experimental verification of power unit design concept and data acquisition, which will be used for optimization of structural assemblies, dynamic tuning and gaining power unit operating characteristics. The paper is focused on the base frame and the engine frame design, thrust measuring of the power unit, engine mounting framework design, as well as on modifications of the rotor system for real stress measuring of the transmission shaft and measurement of the rotor system vibrations. Furthermore, on measurements of thermal emissions, possibility to use this exhaust energy for the engine bay ventilation and increasing thrust in the jet nozzle.

  • Czech name

    Demonstrátor ventilátorového pohonu pro ultralehká letadla

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá konstrukčním řešením demonstrátoru ventilátorového pohonu pro ultralehká letadla určeného pro experimentální ověřování konstrukčních řešení pohonu a získávání dat pro následnou optimalizaci konstrukčních uzlů, ladění systému jako celku a získání funkčních charakteristik pohonu. Příspěvek je zaměřen zejména na popis a funkci základního a motorového rámu při měření tahu pohonné jednotky, motorového lože s měnitelnou tuhostí a variant rotorového systému pro měření reálného zatížení transmise a vibrací. Dále pak na měření emisí tepla a využití energie spalin ve výstupní trysce a pro ventilaci motorového prostoru.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JT - Propulsion, engines and fuels

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0501" target="_blank" >1M0501: Aerospace Research Centre</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Letecký zpravodaj

  • ISSN

    1211-877X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2007

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    49-52

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database