All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Stiffness Determination of Sandwich Constructions

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F07%3A02138590" target="_blank" >RIV/68407700:21220/07:02138590 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Stiffness Determination of Sandwich Constructions

  • Original language description

    Sandwich construction elements, i.e. elements formed by two skins and core, excel in high ratio of bending stiffness to weight of construction. This complex is designed in order to transmit transverse forces by core and bending load by skins. It is possible to model these constructions by finite elements method (FEM) with use of layered shell elements, by combination of shell and solid elements or by only solid elements. As a test body was chosen sandwich beam composed by combination skin - core - skinfor comparative analysis. Comparison of particular model method was carried out for case of three-point bending. Model stiffness was confronted by beam deflection. Further there were confronted variation of strain and stress along thickness. Beam deflections were compared with experimental available data. As optimal model is appeared modelling of skins by shells and core by solid elements.

  • Czech name

    Určování tuhosti sendvičových konstrukcí

  • Czech description

    Sendvičové konstrukční prvky, tj. prvky tvořené dvěma potahy a jádrem, vynikají vysokým poměrem ohybové tuhosti ku hmotnosti konstrukce. Celek je navržen tak, aby jádro přenášelo smykové síly a potahy ohybová zatížení. Sendvičové konstrukce je možno modelovat metodou konečných prvků (MKP) s využitím vrstvených skořepinových prvků, kombinací skořepinových a objemových prvků nebo pouze objemovými prvky. Pro srovnávací analýzu byl jako zkušební těleso vybrán sendvičový nosník tvořený kombinací potah-jádro-potah. Srovnání jednotlivých metod modelování bylo provedeno pro případ tříbodového ohybu. Tuhost modelů byla srovnána prostřednictvím průhybů. Dále byly srovnávány průběhy deformace a napětí po tloušťce nosníku. Průhyby nosníků byly porovnávány s experimentálními daty. Jako nejvhodnější způsob modelování se jeví modelování potahu skořepinovými a jádra objemovými prvky.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JI - Composite materials

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/FI-IM2%2F113" target="_blank" >FI-IM2/113: Research and development of glass fibre sandwich structures of transport vehicles.</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Engineering Mechanics 2007

  • ISBN

    978-80-87012-06-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    2

  • Pages from-to

    203-204

  • Publisher name

    Ústav termomechaniky AV ČR

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Svratka

  • Event date

    May 14, 2007

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article