Stiffness Determination of Sandwich Constructions
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F07%3A02138590" target="_blank" >RIV/68407700:21220/07:02138590 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Stiffness Determination of Sandwich Constructions
Original language description
Sandwich construction elements, i.e. elements formed by two skins and core, excel in high ratio of bending stiffness to weight of construction. This complex is designed in order to transmit transverse forces by core and bending load by skins. It is possible to model these constructions by finite elements method (FEM) with use of layered shell elements, by combination of shell and solid elements or by only solid elements. As a test body was chosen sandwich beam composed by combination skin - core - skinfor comparative analysis. Comparison of particular model method was carried out for case of three-point bending. Model stiffness was confronted by beam deflection. Further there were confronted variation of strain and stress along thickness. Beam deflections were compared with experimental available data. As optimal model is appeared modelling of skins by shells and core by solid elements.
Czech name
Určování tuhosti sendvičových konstrukcí
Czech description
Sendvičové konstrukční prvky, tj. prvky tvořené dvěma potahy a jádrem, vynikají vysokým poměrem ohybové tuhosti ku hmotnosti konstrukce. Celek je navržen tak, aby jádro přenášelo smykové síly a potahy ohybová zatížení. Sendvičové konstrukce je možno modelovat metodou konečných prvků (MKP) s využitím vrstvených skořepinových prvků, kombinací skořepinových a objemových prvků nebo pouze objemovými prvky. Pro srovnávací analýzu byl jako zkušební těleso vybrán sendvičový nosník tvořený kombinací potah-jádro-potah. Srovnání jednotlivých metod modelování bylo provedeno pro případ tříbodového ohybu. Tuhost modelů byla srovnána prostřednictvím průhybů. Dále byly srovnávány průběhy deformace a napětí po tloušťce nosníku. Průhyby nosníků byly porovnávány s experimentálními daty. Jako nejvhodnější způsob modelování se jeví modelování potahu skořepinovými a jádra objemovými prvky.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JI - Composite materials
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FI-IM2%2F113" target="_blank" >FI-IM2/113: Research and development of glass fibre sandwich structures of transport vehicles.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Engineering Mechanics 2007
ISBN
978-80-87012-06-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
2
Pages from-to
203-204
Publisher name
Ústav termomechaniky AV ČR
Place of publication
Praha
Event location
Svratka
Event date
May 14, 2007
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—