All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Multilevel Predictive Models of IC Engine for Model Predictive Control Implementation

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F08%3A02142328" target="_blank" >RIV/68407700:21220/08:02142328 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Multilevel Predictive Models of IC Engine for Model Predictive Control Implementation

  • Original language description

    The paper deals with model-based predictive control of combustion engines. Nonlinear black-box predictive models based on neuro-fuzzy approach are utilized. The structure of the models is optimized within an identification process. The nonlinear models are locally linearized and consequently used for the efficient on-line computation of forthcoming control actions. In desire to respect a fact that the speed of input-output response may vary significantly for different input/output groups, multilevel predictive models are proposed. Predictive control is again applied to approximate the desired behavior of chosen output variables. Potential algebraical constraints between different prediction layers are involved in the control algorithm using quadratic programming. The control scheme is optimized using simplified fast simulation model.

  • Czech name

    Vícestupňové prediktivní modely spalovacích motorů pro implementaci prediktivního řízení

  • Czech description

    Práce pojednává o prediktivním řízení spalovacích motorů na bázi jejich prediktivních modelů. Jsou použity nelineární vstupně-výstupní prediktivní modely, jejichž podstatou je neuro-fuzzy modelování. Identifikace daného dynamického systému probíhá prostřednictvím procesu trénování modelů. Vytvořené nelineární modely jsou lokálně linearizovány a následně použity k výpočtu řídicích zásahů. Vzhledem k tomu, že se často značně liší rychlosti odezev mezi různými vstupy a výstupy jednoho dynamického systému,kdy je účinnost prediktivního řízení omezená, jsou navrženy vícevrstvé prediktivní modely, které tento problém řeší. Potenciální algebraické vazby mezi jednotlivými vrstvami modelu jsou pak zahrnuty v algoritmu výpočtu řídicích zásahů, který k nalezení řešení využívá metod kvadratického programování. Vyvinutý algoritmus prediktivního řízení na základě vícevrstvého prediktivního modelu je s uspokojivými výsledky aplikován na rychlý fyzikální model motoru.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    JT - Propulsion, engines and fuels

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Technology II</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Modeling of SI and Diesel Engines

  • ISBN

    978-0-7680-1998-8

  • Number of pages of the result

    8

  • Pages from-to

  • Number of pages of the book

    320

  • Publisher name

    SAE International

  • Place of publication

    Warrendale, PA 15096

  • UT code for WoS chapter