Effect of Increace of Working Fluid's Pressure on Parameter of Engine with Rotary Pistons
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F09%3A00160898" target="_blank" >RIV/68407700:21220/09:00160898 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vliv zvyšování tlaku pracovního média na vstupu do motoru s krouživými písty na jeho parametry
Original language description
Zpráva shrnuje práce na doplnění modelu nekonvenčního několikarotorového motoru s krouživým pohybem pístu a vnějším přívodem tepla o kompresor (turbokompresor) za účelem zvýšení výkonu stroje. Model byl vytvořen pomocí programu GT Power, který kombinuje1-D přístup k řešení dějů v potrubí s 0-D přístupem k řešení dějů v kompresoru a turbíně. Model počítá s nevratnými změnami při přepouštění plynu mezi jednotlivými stupni stroje, přestupem tepla a nestacionárními jevy ve spojovacích potrubích. Zpráva sezabývá možnostmi zvýšení výkonu stroje při vyšší počáteční hustotě plynu v prvním objemovém stupni a vyšším součiniteli přestupu tepla ve výměníku pomocí přeplňování. K přeplňování byl uvažován jak mechanicky hnaný kompresor, tak turbokompresor.
Czech name
Vliv zvyšování tlaku pracovního média na vstupu do motoru s krouživými písty na jeho parametry
Czech description
Zpráva shrnuje práce na doplnění modelu nekonvenčního několikarotorového motoru s krouživým pohybem pístu a vnějším přívodem tepla o kompresor (turbokompresor) za účelem zvýšení výkonu stroje. Model byl vytvořen pomocí programu GT Power, který kombinuje1-D přístup k řešení dějů v potrubí s 0-D přístupem k řešení dějů v kompresoru a turbíně. Model počítá s nevratnými změnami při přepouštění plynu mezi jednotlivými stupni stroje, přestupem tepla a nestacionárními jevy ve spojovacích potrubích. Zpráva sezabývá možnostmi zvýšení výkonu stroje při vyšší počáteční hustotě plynu v prvním objemovém stupni a vyšším součiniteli přestupu tepla ve výměníku pomocí přeplňování. K přeplňování byl uvažován jak mechanicky hnaný kompresor, tak turbokompresor.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
JT - Propulsion, engines and fuels
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Technology II</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů