LabVIEW Based Simulation Tool for Fuel Cell Hybrid Vehicle
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F10%3A00174736" target="_blank" >RIV/68407700:21220/10:00174736 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Model v LabVIEW stanovuje spotřebu hybridního vozidla s palivovým článkem
Original language description
Při vývoji vozidel je třeba již v první fázi správně posoudit vlastnosti jejich pohonných řetězců. K tomu se používají zjednodušené matematické modely, které na rozdíl od časově a výpočetně náročných detailních simulačních nástrojů umožňují rychle získatvelmi realistické odhady s omezeným množstvím vstupů. Článek popisuje softwarový nástroj pro rychlé stanovení jízdní spotřeby vozidla v libovolném jízdním cyklu umožňující porovnávat různé konfigurace pohonného uspořádání. Nástroj, který byl vyvinut vevývojovém prostředí LabVIEW společnosti National Instruments, je schopen simulovat účinnost pohonného řetězce vozidla se spalovacími motory na fosilní i obnovitelná paliva, ale také pohonné řetězce s vodíkovým palivovým článkem PEM (Proton Exchange Membrane). Jakákoliv z těchto pohonných jednotek může být simulována i v hybridním uspořádání s možností rekuperace energie při brzdění vozidla.
Czech name
Model v LabVIEW stanovuje spotřebu hybridního vozidla s palivovým článkem
Czech description
Při vývoji vozidel je třeba již v první fázi správně posoudit vlastnosti jejich pohonných řetězců. K tomu se používají zjednodušené matematické modely, které na rozdíl od časově a výpočetně náročných detailních simulačních nástrojů umožňují rychle získatvelmi realistické odhady s omezeným množstvím vstupů. Článek popisuje softwarový nástroj pro rychlé stanovení jízdní spotřeby vozidla v libovolném jízdním cyklu umožňující porovnávat různé konfigurace pohonného uspořádání. Nástroj, který byl vyvinut vevývojovém prostředí LabVIEW společnosti National Instruments, je schopen simulovat účinnost pohonného řetězce vozidla se spalovacími motory na fosilní i obnovitelná paliva, ale také pohonné řetězce s vodíkovým palivovým článkem PEM (Proton Exchange Membrane). Jakákoliv z těchto pohonných jednotek může být simulována i v hybridním uspořádání s možností rekuperace energie při brzdění vozidla.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JT - Propulsion, engines and fuels
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Technology II</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Automa
ISSN
1210-9592
e-ISSN
—
Volume of the periodical
16
Issue of the periodical within the volume
6
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
2
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—