All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Magnesium Casting of Diesel Engine Block with Opposed Pistons

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00201211" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00201211 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Odlitek bloku vznětového motoru s protiběžnými písty ze slitiny hořčíku

  • Original language description

    Blok vznětového motoru s protiběžnými písty byl vyvinut a navržen v rámci řešení projektu Výzkum a vývoj dvoudobého vznětového motoru s protiběžnými písty ve spolupráci několika výrobních a konstrukčních subjektů a dvou univerzit. Návrh bloku motoru respektuje požadavky na výsledný motor, zejména velký poměr výkon/hmotnost. Po vývoji a návrhu geometrie bloku motoru byly provedeny technologické úpravy a návrh vtokové soustavy a nálitků. Následně byly provedeny simulace průběhu plnění a tuhnutí/chladnutíodlitku pro verifikaci konstrukčního a technologického řešení. Dále byl proveden návrh modelového zařízení. Pro výrobu formy byla zvolena technologie bezrámového formování z furanové formovací směsi s bentonitovými částmi formy. Byly vyrobeny 3 kusy bloku motoru ze slitiny hořčíku AZ91 HP, které proběhly tepelným zpracováním T4. U jednoho odlitku byla provedena inspekce vnitřní kvality pomocí počítačové tomografie. Jeden z odlitků byl obroben a namontován do sestavy prototypu motoru, kte

  • Czech name

    Odlitek bloku vznětového motoru s protiběžnými písty ze slitiny hořčíku

  • Czech description

    Blok vznětového motoru s protiběžnými písty byl vyvinut a navržen v rámci řešení projektu Výzkum a vývoj dvoudobého vznětového motoru s protiběžnými písty ve spolupráci několika výrobních a konstrukčních subjektů a dvou univerzit. Návrh bloku motoru respektuje požadavky na výsledný motor, zejména velký poměr výkon/hmotnost. Po vývoji a návrhu geometrie bloku motoru byly provedeny technologické úpravy a návrh vtokové soustavy a nálitků. Následně byly provedeny simulace průběhu plnění a tuhnutí/chladnutíodlitku pro verifikaci konstrukčního a technologického řešení. Dále byl proveden návrh modelového zařízení. Pro výrobu formy byla zvolena technologie bezrámového formování z furanové formovací směsi s bentonitovými částmi formy. Byly vyrobeny 3 kusy bloku motoru ze slitiny hořčíku AZ91 HP, které proběhly tepelným zpracováním T4. U jednoho odlitku byla provedena inspekce vnitřní kvality pomocí počítačové tomografie. Jeden z odlitků byl obroben a namontován do sestavy prototypu motoru, kte

Classification

  • Type

    G<sub>funk</sub> - Functional sample

  • CEP classification

    JG - Metallurgy, metal materials

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/FR-TI1%2F580" target="_blank" >FR-TI1/580: *Research and Development of Two Stroke Diesel Engine with Contra-rotating Pistons</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    DAPL B - odlitek bloku motoru

  • Numerical identification

  • Technical parameters

    Hmotnost skříně motoru: 19,3 kg; Rozměry skříně motoru: 528x268x376 mm; Předpokládaný výkon motoru : 120kW; Smlouva o spolumajitelství funkčního vzorku č. FR TI1/580/1 ze dne 2.12.2013 - vlastník Explat, spol. s r.o., IČ: 15062309; Ing. Eliška Kašparová,Blešno 57, 50346 Blešno, tel.: 493 034 224, kasparova@explat.cz

  • Economical parameters

    Snížením celkové hmotnosti motoru se zvýší užitečná zátěž vlastního ultralehkého letadla. Díky této skutečnosti, dojde ke konkurenční výhodě a tím možného docílení vyššího zisku.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    68407700

  • Owner name

    ČVUT v Praze, FS Ústav strojírenské technologie

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)

  • Licence fee requirement

  • Web page