Magnesium Casting of Diesel Engine Block with Opposed Pistons
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00201211" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00201211 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Odlitek bloku vznětového motoru s protiběžnými písty ze slitiny hořčíku
Original language description
Blok vznětového motoru s protiběžnými písty byl vyvinut a navržen v rámci řešení projektu Výzkum a vývoj dvoudobého vznětového motoru s protiběžnými písty ve spolupráci několika výrobních a konstrukčních subjektů a dvou univerzit. Návrh bloku motoru respektuje požadavky na výsledný motor, zejména velký poměr výkon/hmotnost. Po vývoji a návrhu geometrie bloku motoru byly provedeny technologické úpravy a návrh vtokové soustavy a nálitků. Následně byly provedeny simulace průběhu plnění a tuhnutí/chladnutíodlitku pro verifikaci konstrukčního a technologického řešení. Dále byl proveden návrh modelového zařízení. Pro výrobu formy byla zvolena technologie bezrámového formování z furanové formovací směsi s bentonitovými částmi formy. Byly vyrobeny 3 kusy bloku motoru ze slitiny hořčíku AZ91 HP, které proběhly tepelným zpracováním T4. U jednoho odlitku byla provedena inspekce vnitřní kvality pomocí počítačové tomografie. Jeden z odlitků byl obroben a namontován do sestavy prototypu motoru, kte
Czech name
Odlitek bloku vznětového motoru s protiběžnými písty ze slitiny hořčíku
Czech description
Blok vznětového motoru s protiběžnými písty byl vyvinut a navržen v rámci řešení projektu Výzkum a vývoj dvoudobého vznětového motoru s protiběžnými písty ve spolupráci několika výrobních a konstrukčních subjektů a dvou univerzit. Návrh bloku motoru respektuje požadavky na výsledný motor, zejména velký poměr výkon/hmotnost. Po vývoji a návrhu geometrie bloku motoru byly provedeny technologické úpravy a návrh vtokové soustavy a nálitků. Následně byly provedeny simulace průběhu plnění a tuhnutí/chladnutíodlitku pro verifikaci konstrukčního a technologického řešení. Dále byl proveden návrh modelového zařízení. Pro výrobu formy byla zvolena technologie bezrámového formování z furanové formovací směsi s bentonitovými částmi formy. Byly vyrobeny 3 kusy bloku motoru ze slitiny hořčíku AZ91 HP, které proběhly tepelným zpracováním T4. U jednoho odlitku byla provedena inspekce vnitřní kvality pomocí počítačové tomografie. Jeden z odlitků byl obroben a namontován do sestavy prototypu motoru, kte
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
JG - Metallurgy, metal materials
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FR-TI1%2F580" target="_blank" >FR-TI1/580: *Research and Development of Two Stroke Diesel Engine with Contra-rotating Pistons</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
DAPL B - odlitek bloku motoru
Numerical identification
—
Technical parameters
Hmotnost skříně motoru: 19,3 kg; Rozměry skříně motoru: 528x268x376 mm; Předpokládaný výkon motoru : 120kW; Smlouva o spolumajitelství funkčního vzorku č. FR TI1/580/1 ze dne 2.12.2013 - vlastník Explat, spol. s r.o., IČ: 15062309; Ing. Eliška Kašparová,Blešno 57, 50346 Blešno, tel.: 493 034 224, kasparova@explat.cz
Economical parameters
Snížením celkové hmotnosti motoru se zvýší užitečná zátěž vlastního ultralehkého letadla. Díky této skutečnosti, dojde ke konkurenční výhodě a tím možného docílení vyššího zisku.
Application category by cost
—
Owner IČO
68407700
Owner name
ČVUT v Praze, FS Ústav strojírenské technologie
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Licence fee requirement
—
Web page
—