*Optimization of 2-stage Turbocharged Large-bore Gas SI Engine
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00213664" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00213664 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/68407700:21220/15:00240193
Result on the web
<a href="http://fs12120/softlib/2013/PBS_Turbo_2stage.zip" target="_blank" >http://fs12120/softlib/2013/PBS_Turbo_2stage.zip</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
*Optimization of 2-stage Turbocharged Large-bore Gas SI Engine
Original language description
*The work deals with system modeling of 2-stage turbocharged gas SI engine. It is optimized under different operating conditions ? external EGR and required level of NOx. Different EGR configurations and different control means are considered. Optimization concerns optimal selection of HP/LP compressor/turbine sizes.
Czech name
—
Czech description
—
Classification
Type
R - Software
CEP classification
BJ - Thermodynamics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
PBS_Turbo_2stage
Technical parameters
Rozsáhlá databáze výsledků z optimalizací dvoustupňově přeplňovaného velkého plynového motoru. Tato data obsahují citlivostní studie vlivu různých parametrů ? EGR, úroveň Nox, konfigurace EGR okruhu a způsob řízení. Detailní termodynamický model motoru (z hlediska 0-D/1-D přístupu) je vytvořen v GT-Power včetně dosti komplexního algoritmu řízení. Z hlediska optimalizace byla použita kombinace DoE a gradientních metod užitím paralelního běhu velkého množství simulací ? nástroje na jejich vyhodnocení bylyvytvořeny v MS Excel.
Economical parameters
2000000,-kč
Owner IČO
68407700
Owner name
ČVUT v Praze, FS