An Analytically Calculated Drag of an Aircraft with Ducted Fan Propulsion Unit in Correlation with Results of an Experiment in Wind Tunnel
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00214954" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00214954 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Korelace analytického výpočtu odporu letounu s ventilátorovým pohonem s výsledky tunelových měření
Original language description
Ve zprávě je proveden popis tunelových měření trupu ultralehkého letounu s ventilátorovým pohonem UL-39, která byla provedena v 3 m aerodynamickém tunelu VZLÚ, a. s. v Praze. Nejdříve je pospáno měření trupu bez pohonné jednotky a následně pak měření s vypnutou i zapnutou pohonnou jednotkou. V případě obou měření je stručně popsána použitá metodika a je zde provedeno i srovnání výsledků tunelových měření s výsledky početně určených hodnot součinitele odporu trupu. Toto srovnání slouží zejména k ověřenímetodiky použité pro výpočet odporu letounu s touto netradiční pohonnou jednotkou, ze kterého vyplyne nutnost provést určitou korekci a rozšíření použité metodiky pro další postup. Úprava použitých postupů povede zejména k zpřesnění výpočtu potřebného avyužitelného tahu, které jsou nezbytné z pohledu prací na dalším vývoji tohoto letounu případně jako metodický podklad pro návrh letounů obdobné koncepce.
Czech name
Korelace analytického výpočtu odporu letounu s ventilátorovým pohonem s výsledky tunelových měření
Czech description
Ve zprávě je proveden popis tunelových měření trupu ultralehkého letounu s ventilátorovým pohonem UL-39, která byla provedena v 3 m aerodynamickém tunelu VZLÚ, a. s. v Praze. Nejdříve je pospáno měření trupu bez pohonné jednotky a následně pak měření s vypnutou i zapnutou pohonnou jednotkou. V případě obou měření je stručně popsána použitá metodika a je zde provedeno i srovnání výsledků tunelových měření s výsledky početně určených hodnot součinitele odporu trupu. Toto srovnání slouží zejména k ověřenímetodiky použité pro výpočet odporu letounu s touto netradiční pohonnou jednotkou, ze kterého vyplyne nutnost provést určitou korekci a rozšíření použité metodiky pro další postup. Úprava použitých postupů povede zejména k zpřesnění výpočtu potřebného avyužitelného tahu, které jsou nezbytné z pohledu prací na dalším vývoji tohoto letounu případně jako metodický podklad pro návrh letounů obdobné koncepce.
Classification
Type
V<sub>souhrn</sub> - Summary research report
CEP classification
JU - Aeronautics, aerodynamics, aeroplanes
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FR-TI3%2F527" target="_blank" >FR-TI3/527: Ducted Fan Ultralight Aircraft</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Number of pages
19
Place of publication
Karlovo Náměstí 13, Praha 2
Publisher/client name
Ministerstvo průmyslu a obchodu
Version
—