The development of the composite deformation parts for vehicles
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00216454" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00216454 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.vzlu.cz/download.php?file=731" target="_blank" >http://www.vzlu.cz/download.php?file=731</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vývoj kompozitních deforačních členů pro dopravní prostředky
Original language description
příspěvek se zabývá vývojem deformačních členů určených pro použití v dopravním průmyslu. cílem je vyvinutí lehké konstrukce z vláknových kompozitů, která se při stanoveném rázovém zatížení začne postupně bortit po délce absorbéru a tím zajistí vysokou absorpci energie. Absorpce energie kompozitních deformačních členů je zajištěna hned několika módy porušování. mezi ty hlavní patří především lom vláken kompozitu a delaminace vrstev kompozitu. byly navrženy a zkoušeny vzorky na bázi termosetových i termoplastových matric, vyztužené uhlíkovými, skleněnými a polypropylenovými vlákny. zkušební tělesa byla testována kvazi-statickým zatížením i dynamickým zatížením na padostrojích a byly porovnány schopnosti absorpce kinetické energie.
Czech name
Vývoj kompozitních deforačních členů pro dopravní prostředky
Czech description
příspěvek se zabývá vývojem deformačních členů určených pro použití v dopravním průmyslu. cílem je vyvinutí lehké konstrukce z vláknových kompozitů, která se při stanoveném rázovém zatížení začne postupně bortit po délce absorbéru a tím zajistí vysokou absorpci energie. Absorpce energie kompozitních deformačních členů je zajištěna hned několika módy porušování. mezi ty hlavní patří především lom vláken kompozitu a delaminace vrstev kompozitu. byly navrženy a zkoušeny vzorky na bázi termosetových i termoplastových matric, vyztužené uhlíkovými, skleněnými a polypropylenovými vlákny. zkušební tělesa byla testována kvazi-statickým zatížením i dynamickým zatížením na padostrojích a byly porovnány schopnosti absorpce kinetické energie.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
JI - Composite materials
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FR-TI1%2F182" target="_blank" >FR-TI1/182: *Research and development of special materials, sandwich structures and technologies to be used in large mass transport vehicle component manufacturing</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů