All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Design of the Inertia Test Stand for Testing of Internal Gear Shift Mechanism

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00240096" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00240096 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Návrh setrvačníkového zkušebního stavu pro zkoušky řazení převodovek.

  • Original language description

    Ručně řazené manuální převodovky jsou stále nejčastěji používaným typem převodového ústrojí osobních automobilů. Na systém řazení jsou kladeny vysoké nároky z důvodu zvýšení komfortu obsluhy, dlouhé životnosti mechanismu, zkrácení doby řazení a snižování rozměrů synchronizačních spojek pro menší zástavbovou velikost celé převodovky. Z těchto důvodů je účelné vytvořit zkušební stav pro zkoušky funkčnosti a životnosti mechanismů řazení. Aby bylo možné na zkušebním setrvačníkovém stavu co nejpřesněji nasimulovat skutečné chování systému řazení jako ve vozidle, musí stanoviště co nejvíce napodobit provozní podmínky. Navíc musí obsahovat řadu snímačů pro automatizaci, diagnostiku a vyhodnocení průběhu zkoušky. Při řazení je rozepnuta spojka, převodovka je díky vysoké setrvačné hmotě vozidla poháněna od výstupu konstantními otáčkami a změnou převodového stupně v převodovce se změní otáčky vstupní hřídele, a jí unášených částí. Hmotu vozidla simuluje setrvačník zkušebního stanoviště. Ten však nemusí akumulovat stejnou kinetickou energii jako hmota vozidla, stačí, když je jeho moment setrvačnosti řádově vyšší než setrvačnost primárních hmot, aby během přeřazení výstupní otáčky z převodovky nekolísaly.

  • Czech name

    Návrh setrvačníkového zkušebního stavu pro zkoušky řazení převodovek.

  • Czech description

    Ručně řazené manuální převodovky jsou stále nejčastěji používaným typem převodového ústrojí osobních automobilů. Na systém řazení jsou kladeny vysoké nároky z důvodu zvýšení komfortu obsluhy, dlouhé životnosti mechanismu, zkrácení doby řazení a snižování rozměrů synchronizačních spojek pro menší zástavbovou velikost celé převodovky. Z těchto důvodů je účelné vytvořit zkušební stav pro zkoušky funkčnosti a životnosti mechanismů řazení. Aby bylo možné na zkušebním setrvačníkovém stavu co nejpřesněji nasimulovat skutečné chování systému řazení jako ve vozidle, musí stanoviště co nejvíce napodobit provozní podmínky. Navíc musí obsahovat řadu snímačů pro automatizaci, diagnostiku a vyhodnocení průběhu zkoušky. Při řazení je rozepnuta spojka, převodovka je díky vysoké setrvačné hmotě vozidla poháněna od výstupu konstantními otáčkami a změnou převodového stupně v převodovce se změní otáčky vstupní hřídele, a jí unášených částí. Hmotu vozidla simuluje setrvačník zkušebního stanoviště. Ten však nemusí akumulovat stejnou kinetickou energii jako hmota vozidla, stačí, když je jeho moment setrvačnosti řádově vyšší než setrvačnost primárních hmot, aby během přeřazení výstupní otáčky z převodovky nekolísaly.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JO - Land transport systems and equipment

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    41. Mezinárodní konference kateder dopravních, manipulačních, stavebních a zemědělských strojů. Harrachov 27.-28.4.2015.

  • ISBN

    978-80-7494-196-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    157-162

  • Publisher name

    Technická univerzita

  • Place of publication

    Liberec

  • Event location

    Harrachov

  • Event date

    Apr 27, 2015

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article