Energy demand for classroom ventilation and energy benefits of heat recovery
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00303405" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00303405 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.ibpsa.cz" target="_blank" >http://www.ibpsa.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Potřeba energie na větrání učeben a energetický přínos zpětného získávání teppla
Original language description
Cílem příspěvku je stanovit reálnou potřebu tepla na větrání učeben a analyzovat energetické přínosy vysokých teplotních faktorů zpětného získávání tepla se započítáním vnitřních tepelných zisků a zisků od přívodního ventilátoru. Na jednoduchém modelu učebny byl realizován energetický výpočet v simulačním programu ESP-r. V rámci studie bylo porovnáváno několik variant z hlediska umístění a orientace učebny, provozu otopné soustavy (nepřetržitý / s útlumem) a stupně vzdělávacího procesu (ZŠ 1. a 2. stupeň, SŠ). Na základě provedených výpočtů je naznačeno za jakých podmínek je účelné využití výměníků s vysokým teplotní faktorem ZZT jak nařizuje směrnice o Ekodesignu. Výsledky simulačního výpočtu jsou porovnány s modelem, který nerespektuje vnitřní tepelné zisky v učebně. Článek se zamýšlí nad opodstatněním využití ZZT od určitých hodnot teplotního faktoru s ohledem na energetický přínos a výši investice.
Czech name
Potřeba energie na větrání učeben a energetický přínos zpětného získávání teppla
Czech description
Cílem příspěvku je stanovit reálnou potřebu tepla na větrání učeben a analyzovat energetické přínosy vysokých teplotních faktorů zpětného získávání tepla se započítáním vnitřních tepelných zisků a zisků od přívodního ventilátoru. Na jednoduchém modelu učebny byl realizován energetický výpočet v simulačním programu ESP-r. V rámci studie bylo porovnáváno několik variant z hlediska umístění a orientace učebny, provozu otopné soustavy (nepřetržitý / s útlumem) a stupně vzdělávacího procesu (ZŠ 1. a 2. stupeň, SŠ). Na základě provedených výpočtů je naznačeno za jakých podmínek je účelné využití výměníků s vysokým teplotní faktorem ZZT jak nařizuje směrnice o Ekodesignu. Výsledky simulačního výpočtu jsou porovnány s modelem, který nerespektuje vnitřní tepelné zisky v učebně. Článek se zamýšlí nad opodstatněním využití ZZT od určitých hodnot teplotního faktoru s ohledem na energetický přínos a výši investice.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JE - Non-nuclear power engineering, energy consumption and utilization
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Simulace budov a techniky prostředí 2016 - sborník 9. konference IBPSA-CZ
ISBN
978-80-270-0772-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
7-13
Publisher name
IBPSA-CZ
Place of publication
Praha
Event location
Brno
Event date
Nov 10, 2016
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—