All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Energy demand for classroom ventilation and energy benefits of heat recovery

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00303405" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00303405 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.ibpsa.cz" target="_blank" >http://www.ibpsa.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Potřeba energie na větrání učeben a energetický přínos zpětného získávání teppla

  • Original language description

    Cílem příspěvku je stanovit reálnou potřebu tepla na větrání učeben a analyzovat energetické přínosy vysokých teplotních faktorů zpětného získávání tepla se započítáním vnitřních tepelných zisků a zisků od přívodního ventilátoru. Na jednoduchém modelu učebny byl realizován energetický výpočet v simulačním programu ESP-r. V rámci studie bylo porovnáváno několik variant z hlediska umístění a orientace učebny, provozu otopné soustavy (nepřetržitý / s útlumem) a stupně vzdělávacího procesu (ZŠ 1. a 2. stupeň, SŠ). Na základě provedených výpočtů je naznačeno za jakých podmínek je účelné využití výměníků s vysokým teplotní faktorem ZZT jak nařizuje směrnice o Ekodesignu. Výsledky simulačního výpočtu jsou porovnány s modelem, který nerespektuje vnitřní tepelné zisky v učebně. Článek se zamýšlí nad opodstatněním využití ZZT od určitých hodnot teplotního faktoru s ohledem na energetický přínos a výši investice.

  • Czech name

    Potřeba energie na větrání učeben a energetický přínos zpětného získávání teppla

  • Czech description

    Cílem příspěvku je stanovit reálnou potřebu tepla na větrání učeben a analyzovat energetické přínosy vysokých teplotních faktorů zpětného získávání tepla se započítáním vnitřních tepelných zisků a zisků od přívodního ventilátoru. Na jednoduchém modelu učebny byl realizován energetický výpočet v simulačním programu ESP-r. V rámci studie bylo porovnáváno několik variant z hlediska umístění a orientace učebny, provozu otopné soustavy (nepřetržitý / s útlumem) a stupně vzdělávacího procesu (ZŠ 1. a 2. stupeň, SŠ). Na základě provedených výpočtů je naznačeno za jakých podmínek je účelné využití výměníků s vysokým teplotní faktorem ZZT jak nařizuje směrnice o Ekodesignu. Výsledky simulačního výpočtu jsou porovnány s modelem, který nerespektuje vnitřní tepelné zisky v učebně. Článek se zamýšlí nad opodstatněním využití ZZT od určitých hodnot teplotního faktoru s ohledem na energetický přínos a výši investice.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JE - Non-nuclear power engineering, energy consumption and utilization

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Simulace budov a techniky prostředí 2016 - sborník 9. konference IBPSA-CZ

  • ISBN

    978-80-270-0772-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    7-13

  • Publisher name

    IBPSA-CZ

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Nov 10, 2016

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article