Complex Analysis of Steel and Plastic Screw Connections in the Application of Advanced Coatings and Lubricants
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00308561" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00308561 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza povlaků matic nerezových šroubových spojů opravných třmenů-2.dílčí VZ
Original language description
Cílem tohoto projektu je analyticky vyhodnotit a experimentálně ověřit třecí a silové poměry v ocelových a plastových předepjatých šroubových spojích. V případě použití standardních spojovacích prvků (šroubů a matic) bude hodnocen především vliv použití moderních povlaků (např. "Xylan 1088", "Delta Seal Black") a maziv (např."GleitMo", "MOLYCOAT") do závitových ploch šroubových spojů. U spojů s použitím závitových dílů z plastů (kompozitů), kde jsou často používány speciální závity či vruty (např. v automobilovém průmyslu), bude navíc ještě hodnocena relaxace osového předpětí v závislosti na čase. K dosažení vytyčených cílů bude navrženo, realizováno a ověřeno zkušební stanoviště šroubových spojů modulové konstrukce. Dosažení vytyčených analytických poznatků a jejich experimentální ověření umožní zpřesnit technologické postupy montáže šroubových spojů, což bude mít zásadní vliv na únosnost, životnost a spolehlivost šroubových spojů (spojovacích prvků). Vytyčené poznatky nejsou v současné době konstruktérům a projektantům běžně dostupné při návrhu šroubových spojů, velmi často využívají pouze doporučení prodejců či výrobců moderních spojovacích prvků.
Czech name
Analýza povlaků matic nerezových šroubových spojů opravných třmenů-2.dílčí VZ
Czech description
Cílem tohoto projektu je analyticky vyhodnotit a experimentálně ověřit třecí a silové poměry v ocelových a plastových předepjatých šroubových spojích. V případě použití standardních spojovacích prvků (šroubů a matic) bude hodnocen především vliv použití moderních povlaků (např. "Xylan 1088", "Delta Seal Black") a maziv (např."GleitMo", "MOLYCOAT") do závitových ploch šroubových spojů. U spojů s použitím závitových dílů z plastů (kompozitů), kde jsou často používány speciální závity či vruty (např. v automobilovém průmyslu), bude navíc ještě hodnocena relaxace osového předpětí v závislosti na čase. K dosažení vytyčených cílů bude navrženo, realizováno a ověřeno zkušební stanoviště šroubových spojů modulové konstrukce. Dosažení vytyčených analytických poznatků a jejich experimentální ověření umožní zpřesnit technologické postupy montáže šroubových spojů, což bude mít zásadní vliv na únosnost, životnost a spolehlivost šroubových spojů (spojovacích prvků). Vytyčené poznatky nejsou v současné době konstruktérům a projektantům běžně dostupné při návrhu šroubových spojů, velmi často využívají pouze doporučení prodejců či výrobců moderních spojovacích prvků.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
JR - Other machinery industry
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.