All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Exhaust emissions of reactive nitrogen compounds and greenhouse gases from Euro 6 light-duty vehicles measured in the laboratory and on the road

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00311452" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00311452 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    VÝFUKOVÉ EMISE ČÁSTIC, REAKTIVNÍCH SLOUČENIN DUSÍKU A SKLENÍKOVÝCH PLYNŮ Z LEHKÝCH SILNIČNÍCH VOZIDEL ZA PROVOZU: POROVNÁNÍ ZEMNÍHO PLYNU A KLASICKÝCH PALIV

  • Original language description

    Ve snaze kvantifikovat dopady přechodu vozových parků z klasických paliv na stlačený zemní plyn (CNG) byla provedena měření výfukových emisí v laboratoři a za provozu na třech osobních a šesti lehkých užitkových vozidlech, z nichž všechna byla homologována v emisní třídě Euro 6. Měření emisí zahrnovala oxidy dusnatý, dusičitý, uhelnatý a uhličitý, dále amoniak, formaldehyd, acetaldehyd, skleníkové plyny metan a oxid dusný, a celkový počet částic. CNG motory pracovaly převážně se stechiometrickou směsí palivo-vzduch, byly vybaveny třícestným katalyzátorem a obecně vykazovaly relativně nízké emise všech měřených látek za všech provozních režimů. Oproti benzinovým motorům mají CNG motory výhodu v nižších emisích částic, oproti naftovým motorům pak ve výrazně nižších emisích oxidů dusíku.

  • Czech name

    VÝFUKOVÉ EMISE ČÁSTIC, REAKTIVNÍCH SLOUČENIN DUSÍKU A SKLENÍKOVÝCH PLYNŮ Z LEHKÝCH SILNIČNÍCH VOZIDEL ZA PROVOZU: POROVNÁNÍ ZEMNÍHO PLYNU A KLASICKÝCH PALIV

  • Czech description

    Ve snaze kvantifikovat dopady přechodu vozových parků z klasických paliv na stlačený zemní plyn (CNG) byla provedena měření výfukových emisí v laboratoři a za provozu na třech osobních a šesti lehkých užitkových vozidlech, z nichž všechna byla homologována v emisní třídě Euro 6. Měření emisí zahrnovala oxidy dusnatý, dusičitý, uhelnatý a uhličitý, dále amoniak, formaldehyd, acetaldehyd, skleníkové plyny metan a oxid dusný, a celkový počet částic. CNG motory pracovaly převážně se stechiometrickou směsí palivo-vzduch, byly vybaveny třícestným katalyzátorem a obecně vykazovaly relativně nízké emise všech měřených látek za všech provozních režimů. Oproti benzinovým motorům mají CNG motory výhodu v nižších emisích částic, oproti naftovým motorům pak ve výrazně nižších emisích oxidů dusíku.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20704 - Energy and fuels

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Development of Vehicle Centre of Sustainable Mobility</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů