Exhaust emissions of reactive nitrogen compounds and greenhouse gases from Euro 6 light-duty vehicles measured in the laboratory and on the road
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00311452" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00311452 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
VÝFUKOVÉ EMISE ČÁSTIC, REAKTIVNÍCH SLOUČENIN DUSÍKU A SKLENÍKOVÝCH PLYNŮ Z LEHKÝCH SILNIČNÍCH VOZIDEL ZA PROVOZU: POROVNÁNÍ ZEMNÍHO PLYNU A KLASICKÝCH PALIV
Original language description
Ve snaze kvantifikovat dopady přechodu vozových parků z klasických paliv na stlačený zemní plyn (CNG) byla provedena měření výfukových emisí v laboratoři a za provozu na třech osobních a šesti lehkých užitkových vozidlech, z nichž všechna byla homologována v emisní třídě Euro 6. Měření emisí zahrnovala oxidy dusnatý, dusičitý, uhelnatý a uhličitý, dále amoniak, formaldehyd, acetaldehyd, skleníkové plyny metan a oxid dusný, a celkový počet částic. CNG motory pracovaly převážně se stechiometrickou směsí palivo-vzduch, byly vybaveny třícestným katalyzátorem a obecně vykazovaly relativně nízké emise všech měřených látek za všech provozních režimů. Oproti benzinovým motorům mají CNG motory výhodu v nižších emisích částic, oproti naftovým motorům pak ve výrazně nižších emisích oxidů dusíku.
Czech name
VÝFUKOVÉ EMISE ČÁSTIC, REAKTIVNÍCH SLOUČENIN DUSÍKU A SKLENÍKOVÝCH PLYNŮ Z LEHKÝCH SILNIČNÍCH VOZIDEL ZA PROVOZU: POROVNÁNÍ ZEMNÍHO PLYNU A KLASICKÝCH PALIV
Czech description
Ve snaze kvantifikovat dopady přechodu vozových parků z klasických paliv na stlačený zemní plyn (CNG) byla provedena měření výfukových emisí v laboratoři a za provozu na třech osobních a šesti lehkých užitkových vozidlech, z nichž všechna byla homologována v emisní třídě Euro 6. Měření emisí zahrnovala oxidy dusnatý, dusičitý, uhelnatý a uhličitý, dále amoniak, formaldehyd, acetaldehyd, skleníkové plyny metan a oxid dusný, a celkový počet částic. CNG motory pracovaly převážně se stechiometrickou směsí palivo-vzduch, byly vybaveny třícestným katalyzátorem a obecně vykazovaly relativně nízké emise všech měřených látek za všech provozních režimů. Oproti benzinovým motorům mají CNG motory výhodu v nižších emisích částic, oproti naftovým motorům pak ve výrazně nižších emisích oxidů dusíku.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20704 - Energy and fuels
Result continuities
Project
<a href="/en/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Development of Vehicle Centre of Sustainable Mobility</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů