FACTORS AND CONSEQUENCES OF THE TRAVEL COMFORT IN DESIGN OF RAILWAY VEHICLE
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00347203" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00347203 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://katalog.upce.cz/records/2c97783f-0336-4bc1-a197-cb4496d292fd?back=https%3A%2F%2Fkatalog.upce.cz%2Frecords%2F8a10e4df-5d06-4531-a144-03e9d03a43c2&group=2c97783f-0336-4bc1-a197-cb4496d292fd" target="_blank" >https://katalog.upce.cz/records/2c97783f-0336-4bc1-a197-cb4496d292fd?back=https%3A%2F%2Fkatalog.upce.cz%2Frecords%2F8a10e4df-5d06-4531-a144-03e9d03a43c2&group=2c97783f-0336-4bc1-a197-cb4496d292fd</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
PŘÍČINY A NÁSLEDKY CESTOVNÍ POHODY V NÁVRHU KOLEJOVÉHO VOZIDLA
Original language description
Cílem toho příspěvku je poukázat na příčiny a důsledky cestovní pohody cestujícího, které mohou vzniknout vhodnou, či nevhodnou, systémovou integrací kompoment kolejového vozidla v souvislosti s jeho provozem a okolním prostředím. Zvolený problém je řešen a prezentován formou srovnání situací totožných cestovních scénářů konfrontovaných s odlišnými parametry vozidla a/nebo změnami prostředí cestujícího. Všechny situace jsou popsány vybranými interakcemi působících v systému „ČLOVĚK – VOZIDLO – PROSTŘEDÍ“. Průběhy těchto interakcí v čase indikují odchylky a shody, které mezi nimi vznikají. Dané rozdíly interakcí se váhově hodnotí s ohledem na cestovní pohodu cestujícího. Vytvořené řešení poskytuje možnost identifikovat kritické komponenty vozidla, jež jsou v celém systému v přímé interakci s cestujícím a jeho okolním prostředím. Přínosem této studie je nastínit metodiku návrhu vozidla, která eliminuje nežádoucí, nehygienické a nekomfortní subsystémy, jež degradují bezpečnost, účelnost a komfort vozidla jako celku. Dalším přínosem je vnést do železniční dopravy lidský činitel a tím zvýšit cestovní kulturu a atraktivitu železnice.
Czech name
PŘÍČINY A NÁSLEDKY CESTOVNÍ POHODY V NÁVRHU KOLEJOVÉHO VOZIDLA
Czech description
Cílem toho příspěvku je poukázat na příčiny a důsledky cestovní pohody cestujícího, které mohou vzniknout vhodnou, či nevhodnou, systémovou integrací kompoment kolejového vozidla v souvislosti s jeho provozem a okolním prostředím. Zvolený problém je řešen a prezentován formou srovnání situací totožných cestovních scénářů konfrontovaných s odlišnými parametry vozidla a/nebo změnami prostředí cestujícího. Všechny situace jsou popsány vybranými interakcemi působících v systému „ČLOVĚK – VOZIDLO – PROSTŘEDÍ“. Průběhy těchto interakcí v čase indikují odchylky a shody, které mezi nimi vznikají. Dané rozdíly interakcí se váhově hodnotí s ohledem na cestovní pohodu cestujícího. Vytvořené řešení poskytuje možnost identifikovat kritické komponenty vozidla, jež jsou v celém systému v přímé interakci s cestujícím a jeho okolním prostředím. Přínosem této studie je nastínit metodiku návrhu vozidla, která eliminuje nežádoucí, nehygienické a nekomfortní subsystémy, jež degradují bezpečnost, účelnost a komfort vozidla jako celku. Dalším přínosem je vnést do železniční dopravy lidský činitel a tím zvýšit cestovní kulturu a atraktivitu železnice.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Současné problémy v kolejových vozidlech 2017: XXIII. konference s mezinárodní účastí, sborník příspěvků
ISBN
978-80-7560-085-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
249-257
Publisher name
DF JP Univerzita Pardubice
Place of publication
Pardubice
Event location
Česká Třebová
Event date
Sep 20, 2017
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—