Determination of static performance parameters of the propulsion system
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00339243" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00339243 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/68407700:21220/17:00318255
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Určení statických výkonových parametrů propulzního systému
Original language description
Zpráva se zabývá statickými zkouškami demonstrátoru nové pohonné jednotky pro kategorii ultralehkých a malých sportovních letadel. Práce obsahuje zpřesnění měřených výsledků (vůči stejnojmenné zprávě vzniklé v rámci projektu TA04031817) v tomto případě konkrétně pro letoun UL-39 Albi II. s použitím pohonného agregátu Rotax 260 HP. Výsledky jsou srovnány s dříve využívaným motocyklovým motorem BMW S1000RR pro letoun UL-39 Albi I. Oba zmíněné motory byly zastavěné do laboratorních standů ventilátorového pohonu umožňující porovnání různých konstrukčních řešení a získávání dat. Účelem těchto zkoušek bylo ověření funkčnosti pohonu, postupu měření a porovnání získaných výsledků propulzního systému mezi sebou. Realizované experimenty byly zaměřeny přede vším k určení využitelného tahu pohonné jednotky, její závislosti na otáčkách ventilátoru (popřípadě) motoru.
Czech name
Určení statických výkonových parametrů propulzního systému
Czech description
Zpráva se zabývá statickými zkouškami demonstrátoru nové pohonné jednotky pro kategorii ultralehkých a malých sportovních letadel. Práce obsahuje zpřesnění měřených výsledků (vůči stejnojmenné zprávě vzniklé v rámci projektu TA04031817) v tomto případě konkrétně pro letoun UL-39 Albi II. s použitím pohonného agregátu Rotax 260 HP. Výsledky jsou srovnány s dříve využívaným motocyklovým motorem BMW S1000RR pro letoun UL-39 Albi I. Oba zmíněné motory byly zastavěné do laboratorních standů ventilátorového pohonu umožňující porovnání různých konstrukčních řešení a získávání dat. Účelem těchto zkoušek bylo ověření funkčnosti pohonu, postupu měření a porovnání získaných výsledků propulzního systému mezi sebou. Realizované experimenty byly zaměřeny přede vším k určení využitelného tahu pohonné jednotky, její závislosti na otáčkách ventilátoru (popřípadě) motoru.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20304 - Aerospace engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FV10569" target="_blank" >FV10569: Innovation of an unconventional ultralight all-composite airplane</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů