All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

APPLICATION OF THEORY OF SENSITIVITY FOR CRITICAL INFRASTRUCTURE SAFETY IMPROVEMENT

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F20%3A00343858" target="_blank" >RIV/68407700:21220/20:00343858 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/68407700:21260/20:00343858

  • Result on the web

    <a href="http://hdl.handle.net/10467/91988" target="_blank" >http://hdl.handle.net/10467/91988</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    APLIKACE TEORIE CITLIVOSTI PRO ZVÝŠENÍ BEZPEČNOSTI KRITICKÉ INFRASTRUKTURY

  • Original language description

    Kritická infrastruktura zajišťuje základní funkce států. Pro zajištění životů a zdraví lidí za kritických podmínek, je třeba, aby prvky kritické infrastruktury bezpečně plnily své úkoly. Předmětný úkol je složitější a obtížný při zvyšujícím se zavádění nových neozkoušených technologií a jejich propojování. Vznikají komplexní systémy systémů, které za pomoci žádaných vazeb mají vysokou spolehlivost za normálních provozních podmínek, které jsou uvedeny v projektu. Pomocí provozních předpisů jsou zvládnuté výchylky, které nastávají při abnormálních provozních podmínkách. Problémy nastávají při kritických podmínkách, kdy se vyskytují nežádané a nežádoucí vazby, které vedou k selhání, a tím ohrožují celý systém i jeho okolí. Proto je třeba hledat kritická aktiva systému, hodnotit jejich kritičnosti a zajišťovat jejich provozuschopnost. Hodnocení kritičnosti umožňuje řídit rizika, analyzovat zranitelnosti systému a navrhovat opatření pro zvýšení jeho bezpečnosti. Složitost systému je ovlivněná množstvím již zmíněných vazeb a interakcí. Při řízení bezpečnosti je nezbytné počítat se stavy a vazbami, které vedou k selhání kritické infrastruktury. Tzn. je nutné je zahrnout do analýzy aktiv a jejich kritičností a definovat pravidla pro práci s nimi. Předložená práce obsahuje využití teorie citlivostí, která byla primárně rozvinuta pro elektronické systémy a pro práci s jejich tolerancemi. Pomocí citlivostních matic analyzujeme zranitelnosti aktiv kritické infrastruktury. Definované vztahy pomocí citlivostí pomáhají formalizovat práci s aktivy a jejich kritičnostmi a umožňují transformaci do dalších modelů. Použití teorie citlivostí je v práci demonstrováno na výzkumu bezpečnosti provozu pražského metra.

  • Czech name

    APLIKACE TEORIE CITLIVOSTI PRO ZVÝŠENÍ BEZPEČNOSTI KRITICKÉ INFRASTRUKTURY

  • Czech description

    Kritická infrastruktura zajišťuje základní funkce států. Pro zajištění životů a zdraví lidí za kritických podmínek, je třeba, aby prvky kritické infrastruktury bezpečně plnily své úkoly. Předmětný úkol je složitější a obtížný při zvyšujícím se zavádění nových neozkoušených technologií a jejich propojování. Vznikají komplexní systémy systémů, které za pomoci žádaných vazeb mají vysokou spolehlivost za normálních provozních podmínek, které jsou uvedeny v projektu. Pomocí provozních předpisů jsou zvládnuté výchylky, které nastávají při abnormálních provozních podmínkách. Problémy nastávají při kritických podmínkách, kdy se vyskytují nežádané a nežádoucí vazby, které vedou k selhání, a tím ohrožují celý systém i jeho okolí. Proto je třeba hledat kritická aktiva systému, hodnotit jejich kritičnosti a zajišťovat jejich provozuschopnost. Hodnocení kritičnosti umožňuje řídit rizika, analyzovat zranitelnosti systému a navrhovat opatření pro zvýšení jeho bezpečnosti. Složitost systému je ovlivněná množstvím již zmíněných vazeb a interakcí. Při řízení bezpečnosti je nezbytné počítat se stavy a vazbami, které vedou k selhání kritické infrastruktury. Tzn. je nutné je zahrnout do analýzy aktiv a jejich kritičností a definovat pravidla pro práci s nimi. Předložená práce obsahuje využití teorie citlivostí, která byla primárně rozvinuta pro elektronické systémy a pro práci s jejich tolerancemi. Pomocí citlivostních matic analyzujeme zranitelnosti aktiv kritické infrastruktury. Definované vztahy pomocí citlivostí pomáhají formalizovat práci s aktivy a jejich kritičnostmi a umožňují transformaci do dalších modelů. Použití teorie citlivostí je v práci demonstrováno na výzkumu bezpečnosti provozu pražského metra.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    21100 - Other engineering and technologies

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Řízení rizik procesů a bezpečnost složitých technických děl

  • ISBN

    978-80-01-06786-4

  • Number of pages of the result

    29

  • Pages from-to

    37-65

  • Number of pages of the book

    399

  • Publisher name

    České vysoké učení technické v Praze

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter