Safety management of selected critical elements of transport infrastructure
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F20%3A00344800" target="_blank" >RIV/68407700:21220/20:00344800 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://hdl.handle.net/10563/45944" target="_blank" >http://hdl.handle.net/10563/45944</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Řízení bezpečnosti vybraných kritických prvků dopravní infrastruktury
Original language description
Dopravní infrastruktura je nezbytnou součástí kritické infrastruktury České republiky. Je nezbytné zajistit určitou úroveň bezpečnosti dopravní infrastruktury, aby byly zajištěny vysoce kvalitní dopravní služby. Pro vytvoření a zavedení je proto nezbytné provést opatření pro zvýšení a udržení bezpečnosti dopravní infrastruktury. Současné znalosti ukazují, že bezpečnost dopravní infrastruktury může být dosažena a udržována na požadované úrovni, pouze dobrou prací s riziky po celou dobu její existence. Mezi kritické prvky dopravní infrastruktury patří pevné stavby, jako jsou tunely, mosty, železniční stanice a letiště, avšak je třeba chránit i kritické části systémů řízení dopravy. Bezpečnost kritických prvků dopravní infrastruktury je ohrožena řadou jevů různé povahy, které mohou vzájemně interagovat. Ochrana kritické dopravní infrastruktury proto musí být prováděna na základě promyšleného přístupu proti všem relevantním hrozbám, které určuje přístup All-Hazard-Approach rozpracovaný pro Evropu v projektu FOCUS. Článek se zaměřuje na systém řízení bezpečnosti, který cíleně provádí opatření k zachování a zvýšení bezpečnosti (např. správný typ údržby, opravy, režimních opatření atd.), který má účinné nástroje pro řízení potenciálních rizik při jejich výskytu
Czech name
Řízení bezpečnosti vybraných kritických prvků dopravní infrastruktury
Czech description
Dopravní infrastruktura je nezbytnou součástí kritické infrastruktury České republiky. Je nezbytné zajistit určitou úroveň bezpečnosti dopravní infrastruktury, aby byly zajištěny vysoce kvalitní dopravní služby. Pro vytvoření a zavedení je proto nezbytné provést opatření pro zvýšení a udržení bezpečnosti dopravní infrastruktury. Současné znalosti ukazují, že bezpečnost dopravní infrastruktury může být dosažena a udržována na požadované úrovni, pouze dobrou prací s riziky po celou dobu její existence. Mezi kritické prvky dopravní infrastruktury patří pevné stavby, jako jsou tunely, mosty, železniční stanice a letiště, avšak je třeba chránit i kritické části systémů řízení dopravy. Bezpečnost kritických prvků dopravní infrastruktury je ohrožena řadou jevů různé povahy, které mohou vzájemně interagovat. Ochrana kritické dopravní infrastruktury proto musí být prováděna na základě promyšleného přístupu proti všem relevantním hrozbám, které určuje přístup All-Hazard-Approach rozpracovaný pro Evropu v projektu FOCUS. Článek se zaměřuje na systém řízení bezpečnosti, který cíleně provádí opatření k zachování a zvýšení bezpečnosti (např. správný typ údržby, opravy, režimních opatření atd.), který má účinné nástroje pro řízení potenciálních rizik při jejich výskytu
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
21100 - Other engineering and technologies
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Criscon 2020 – Krizové řízení a řešení krizových situací
ISBN
978-80-7454-957-1
Number of pages of the result
12
Pages from-to
335-346
Number of pages of the book
415
Publisher name
Knihovna UTB
Place of publication
Zlín
UT code for WoS chapter
—