Use of Hydrogen in a Combustion Engine with Advanced Combustion
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F20%3A00346118" target="_blank" >RIV/68407700:21220/20:00346118 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.cgoa.cz/en/casopis-plyn.archiv/show?casopisId=3" target="_blank" >https://www.cgoa.cz/en/casopis-plyn.archiv/show?casopisId=3</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Využití vodíku ve spalovacím motoru s pokročilým spalováním
Original language description
Na zkušebním přeplňovaném jednoválcovém zážehovém motoru o zdvihovém objemu 375 cm3 na motorovém brzdovém stanovišti byly v ustálených stavech mapovány jeho vlastnosti při provozu na vodík. Motor byl v celém rozsahu otáček a zatížení provozován v režimu nízkoteplotního spalování na velmi chudou směs s přebytkem vzduchu mezi hodnotami 2,6 až 3,0. Takto byl zajištěn provoz bez abnormálního spalování a současně dosaženo vysoké účinnosti motoru. V celém rozsahu provozních parametrů byl naměřený molární zlomek NOX v surových spalinách nižší než 10 ppm. Nízkoteplotní spalování má tedy vysoký potenciál splnit stávající i budoucí emisní limit NOX bez systému dodatečné úpravy spalin. Měrné emise CO2 včetně podílu, pocházejícího z obsahu CO2 v nasávaném vzduchu se snížily o 2 až 3 řády oproti moderním automobilovým vznětovým naftovým motorům. Emise ostatních plynných škodlivin a pevných částic jsou při provozu na vodík zanedbatelné.
Czech name
Využití vodíku ve spalovacím motoru s pokročilým spalováním
Czech description
Na zkušebním přeplňovaném jednoválcovém zážehovém motoru o zdvihovém objemu 375 cm3 na motorovém brzdovém stanovišti byly v ustálených stavech mapovány jeho vlastnosti při provozu na vodík. Motor byl v celém rozsahu otáček a zatížení provozován v režimu nízkoteplotního spalování na velmi chudou směs s přebytkem vzduchu mezi hodnotami 2,6 až 3,0. Takto byl zajištěn provoz bez abnormálního spalování a současně dosaženo vysoké účinnosti motoru. V celém rozsahu provozních parametrů byl naměřený molární zlomek NOX v surových spalinách nižší než 10 ppm. Nízkoteplotní spalování má tedy vysoký potenciál splnit stávající i budoucí emisní limit NOX bez systému dodatečné úpravy spalin. Měrné emise CO2 včetně podílu, pocházejícího z obsahu CO2 v nasávaném vzduchu se snížily o 2 až 3 řády oproti moderním automobilovým vznětovým naftovým motorům. Emise ostatních plynných škodlivin a pevných částic jsou při provozu na vodík zanedbatelné.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Josef Bozek National Center of Competence for Surface Vehicles</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Plyn
ISSN
0032-1761
e-ISSN
—
Volume of the periodical
C, 2020
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
135-142
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—