Tram accidents with cars in Prague in 2016 to 2018
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00350975" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00350975 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.jufos.cz/wp-content/uploads/2015/11/Sborn%C3%ADk-JUFOS-2021.pdf" target="_blank" >http://www.jufos.cz/wp-content/uploads/2015/11/Sborn%C3%ADk-JUFOS-2021.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Nehodovost tramvají s osobními automobily v Praze za roky 2016 až 2018
Original language description
Ze společenského hlediska rostou požadavky na zvýšení bezpečnosti provozu a snížení rizika vzniku nehod železničních a silničních vozidel. Výzkum na zvýšení bezpečnosti tramvajových vozidel, který je realizovaný na Fakultě strojní ČVUT v Praze, má za cíl zvýšit aktivní a pasivní bezpečnost tramvajových vozidel. Prvky a systémy aktivní bezpečnosti mají za úkol snižovat riziko vzniku nehody a systémy pasivní bezpečnosti mají za úkol minimalizovat následky nehod. Jeden z prvků aktivní bezpečnosti je stav a bezpečnost tramvajových tratí, na kterých jsou tramvajová vozidla provozována. První část článku je věnována vyhodnocení statistiky nehodovosti tramvají s osobními automobily v hl. m. Praze za roky 2016 až 2018 s ohledem na viníka a následky nehod. Druhá část článku je věnována vyhodnocení míst častých dopravních nehod tramvají s osobními automobily pomocí metody relativní nehodovosti.
Czech name
Nehodovost tramvají s osobními automobily v Praze za roky 2016 až 2018
Czech description
Ze společenského hlediska rostou požadavky na zvýšení bezpečnosti provozu a snížení rizika vzniku nehod železničních a silničních vozidel. Výzkum na zvýšení bezpečnosti tramvajových vozidel, který je realizovaný na Fakultě strojní ČVUT v Praze, má za cíl zvýšit aktivní a pasivní bezpečnost tramvajových vozidel. Prvky a systémy aktivní bezpečnosti mají za úkol snižovat riziko vzniku nehody a systémy pasivní bezpečnosti mají za úkol minimalizovat následky nehod. Jeden z prvků aktivní bezpečnosti je stav a bezpečnost tramvajových tratí, na kterých jsou tramvajová vozidla provozována. První část článku je věnována vyhodnocení statistiky nehodovosti tramvají s osobními automobily v hl. m. Praze za roky 2016 až 2018 s ohledem na viníka a následky nehod. Druhá část článku je věnována vyhodnocení míst častých dopravních nehod tramvají s osobními automobily pomocí metody relativní nehodovosti.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník příspěvků konference Junior Forensic Science Brno 2021
ISBN
978-80-214-5963-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
60-65
Publisher name
Ústav soudního inženýrství
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
May 27, 2021
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—