The concept of replacing the fleet with low-emission vehicles
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F22%3A00365862" target="_blank" >RIV/68407700:21220/22:00365862 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/68407700:21260/22:00365862
Result on the web
<a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/articlelib/2022/2022_Z22-09_RSD-Koncepce_nahrazovani_flotily_nizkoemisnimi_vozidly.pdf" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/articlelib/2022/2022_Z22-09_RSD-Koncepce_nahrazovani_flotily_nizkoemisnimi_vozidly.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Koncepce nahrazování flotily nízkoemisními vozidly
Original language description
V rámci urychlení zavádění nízkoemisních vozidel do vozových parků evropských subjektů byla 20. června 2019 schválena směrnice (upravující směrnici 2009/33/ES o podpoře čistých a energeticky účinných silničních vozidel), která ukládá členským státům do svých právních řádů transponovat nové podmínky pro zadávání veřejných zakázek veřejnými zadavateli. Směrnice udává povinnost minimálního podílu nízkoemisních vozidel na celkovém počtu nakupovaných vozidel v období do roku 2025 a do roku 2030. Pravidla byla dočasně do českého právního řádu transponována ve formě usnesení vlády, a poté novým zákonem o podpoře nízkoemisních vozidel (projednávaným v průběhu roku 2022). Vzhledem k tomu, že Ředitelství silnic a dálnic ČR je příspěvkovou organizací zřízenou ministrem dopravy a spojů, bude se na ni nový zákon vztahovat. Cílem této studie je navrhnout dlouhodobou koncepci obměny vozového parku Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) s ohledem na zajištění provozuschopnosti/akceschopnosti flotily pro plnění úkolů ŘSD a zároveň splňující legislativní požadavky týkající se nákupu nízkoemisních vozidel.
Czech name
Koncepce nahrazování flotily nízkoemisními vozidly
Czech description
V rámci urychlení zavádění nízkoemisních vozidel do vozových parků evropských subjektů byla 20. června 2019 schválena směrnice (upravující směrnici 2009/33/ES o podpoře čistých a energeticky účinných silničních vozidel), která ukládá členským státům do svých právních řádů transponovat nové podmínky pro zadávání veřejných zakázek veřejnými zadavateli. Směrnice udává povinnost minimálního podílu nízkoemisních vozidel na celkovém počtu nakupovaných vozidel v období do roku 2025 a do roku 2030. Pravidla byla dočasně do českého právního řádu transponována ve formě usnesení vlády, a poté novým zákonem o podpoře nízkoemisních vozidel (projednávaným v průběhu roku 2022). Vzhledem k tomu, že Ředitelství silnic a dálnic ČR je příspěvkovou organizací zřízenou ministrem dopravy a spojů, bude se na ni nový zákon vztahovat. Cílem této studie je navrhnout dlouhodobou koncepci obměny vozového parku Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) s ohledem na zajištění provozuschopnosti/akceschopnosti flotily pro plnění úkolů ŘSD a zároveň splňující legislativní požadavky týkající se nákupu nízkoemisních vozidel.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2022
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.