Electric propulsion unit with power up to 400kW based on CS-23
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F23%3A00374420" target="_blank" >RIV/68407700:21220/23:00374420 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/03093212:_____/23:N0000002
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Elektrická pohonná jednotka až do výkonu 400kW do kategorie CS-23
Original language description
Prototyp představuje vysoce výkonnou elektrickou pohonnou jednotku s cíleným užitím pro letadlovou techniku dle specifikace EASA CS-23. Pohonná jednotka se skládá z vysokovýkonného dvoujádrového BLDC elektromotoru, dvou elektronických regulátorů otáček pro vysoké provozní napětí až 800 V, z reduktoru otáček obsahující rozšířenou funkcionality hydraulického ovládání vrtulí konstantních otáček. Dále z propojovacího konstrukčního členu, který vytváří kompatibilní hmotové, a rozměrové specifikace jako konvenční turbovrtulová pohonná jednotka PT6. Kompatibilita je klíčový konstrukční parametr elektrické pohonné jednotky, jelikož při zástavbě do letadlových platforem dle certifikované kategorie CS-23, nebude nutné na draku letounu provádět konstrukční úpravy.
Czech name
Elektrická pohonná jednotka až do výkonu 400kW do kategorie CS-23
Czech description
Prototyp představuje vysoce výkonnou elektrickou pohonnou jednotku s cíleným užitím pro letadlovou techniku dle specifikace EASA CS-23. Pohonná jednotka se skládá z vysokovýkonného dvoujádrového BLDC elektromotoru, dvou elektronických regulátorů otáček pro vysoké provozní napětí až 800 V, z reduktoru otáček obsahující rozšířenou funkcionality hydraulického ovládání vrtulí konstantních otáček. Dále z propojovacího konstrukčního členu, který vytváří kompatibilní hmotové, a rozměrové specifikace jako konvenční turbovrtulová pohonná jednotka PT6. Kompatibilita je klíčový konstrukční parametr elektrické pohonné jednotky, jelikož při zástavbě do letadlových platforem dle certifikované kategorie CS-23, nebude nutné na draku letounu provádět konstrukční úpravy.
Classification
Type
G<sub>prot</sub> - Prototype
CEP classification
—
OECD FORD branch
20304 - Aerospace engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EG20_321%2F0023843" target="_blank" >EG20_321/0023843: Development of high performance electric propulsion unit for CS-23 class aircraft</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2023
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
Gprop-CZ.01.1.02/0.0/0.0/20_321/
Numerical identification
Gprop-CZ.01.1.02/0.0/0.0/20_321/0023843
Technical parameters
Elektrická pohonná jednotka určená pro všeobecné letectví dle kategorie CS-23. Technická specifikace: - Provozní napětí: až 800 V - Maximální dosažený výkon: 310 kW - Cílený navrhovaný výkon: až 400 kW - Pracovní otáčky: 1750 - 2200 RPM - Hmotnost: 192 kg (bez vrtule, governoru a overspeed) - Vnější průměr: 445 mm - Délka: 1180 mm
Economical parameters
Ekonomický dopad provedeného výzkumu a vývoje bude realizován ihned po ukončení projektu v podobě dílčích komponent elektrické pohonné jednotky, rozšířením technického know-how řešitele, dále i samotnou komercializací celkové sestavy EPJ. Elektrifikace nejen leteckého sektoru průmyslu je nyní trh s velikým potenciálem a proto tedy el. pohonné jednotky v kategorii pracovního napětí 800 V a výkonové řady až 400 kW budou v budoucnu hojně poptávány a integrovány do různých škál nejen leteckých aplikací. Nebude se jednat pouze o komercializovatelnost kompletní el. pohonné jednotky, tak jak byla v projektu vyvinuta, avšak silné uplatnění na trhu si najdou i samostatné dílčí výsledky jako je vyvinutý elektronický regulátor otáček pro pracovní napětí až 800 V. Dále vyvinutý el. BLDC inrunner motor s pracovními otáčkami až 8000 RPM a případný reduktor otáček s funkcemi pro vrtule konstantních otáček.
Application category by cost
—
Owner IČO
68407700
Owner name
České vysoké učení technické v Praze
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
—