All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Tire Spinning Detection and Vehicle Velocity Estimation Using Kalman Filter

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F05%3A03108683" target="_blank" >RIV/68407700:21230/05:03108683 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Detekce prokluzu kola a odhad rychlosti kolejového vozidla s užitím Kalmanova filtru

  • Original language description

    Kolejová vozidla, vedle svých výhod, jako je např. malý jízdní odpor, majízásadní nevýhodu pramenící z malého součinitele adheze mezi ocelovým kolem a kolejnicí. Celá tažná či brzdná síla, kterou je pohon schopen poskytnout, mnohdy nemůže být z kola na kolejnici přenesena. Při jízdě tak dochází ke skluzu, případně ke smyku a měřená rychlost kola neodpovídá rychlosti vozidla. Metoda identifikace tohoto jevu použitá v článku vychází z prahování diference měřené rychlosti. Diference měřeného signálu je citlivá na šum měření. Vliv šumu je potlačován pomocí Kalmanova filtru, jehož účinnost je dále zvýšena vyhlazováním. K získání co nejlepšího odhadu rychlosti vozidla jsou současně využívány měřené rychlosti všech náprav vozidla. Praktická použitelnost uvedeného přístupu je demonstrována na reálných datech.

  • Czech name

    Detekce prokluzu kola a odhad rychlosti kolejového vozidla s užitím Kalmanova filtru

  • Czech description

    Kolejová vozidla, vedle svých výhod, jako je např. malý jízdní odpor, majízásadní nevýhodu pramenící z malého součinitele adheze mezi ocelovým kolem a kolejnicí. Celá tažná či brzdná síla, kterou je pohon schopen poskytnout, mnohdy nemůže být z kola na kolejnici přenesena. Při jízdě tak dochází ke skluzu, případně ke smyku a měřená rychlost kola neodpovídá rychlosti vozidla. Metoda identifikace tohoto jevu použitá v článku vychází z prahování diference měřené rychlosti. Diference měřeného signálu je citlivá na šum měření. Vliv šumu je potlačován pomocí Kalmanova filtru, jehož účinnost je dále zvýšena vyhlazováním. K získání co nejlepšího odhadu rychlosti vozidla jsou současně využívány měřené rychlosti všech náprav vozidla. Praktická použitelnost uvedeného přístupu je demonstrována na reálných datech.

Classification

  • Type

    A - Audiovisual production

  • CEP classification

    JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0567" target="_blank" >1M0567: Centre for Applied Cybernetics</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    80-227-2235-9

  • Place of publication

    Bratislava

  • Publisher/client name

  • Version

  • Carrier ID

    neuvedeno