Tire Spinning Detection and Vehicle Velocity Estimation Using Kalman Filter
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F05%3A03108683" target="_blank" >RIV/68407700:21230/05:03108683 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Detekce prokluzu kola a odhad rychlosti kolejového vozidla s užitím Kalmanova filtru
Original language description
Kolejová vozidla, vedle svých výhod, jako je např. malý jízdní odpor, majízásadní nevýhodu pramenící z malého součinitele adheze mezi ocelovým kolem a kolejnicí. Celá tažná či brzdná síla, kterou je pohon schopen poskytnout, mnohdy nemůže být z kola na kolejnici přenesena. Při jízdě tak dochází ke skluzu, případně ke smyku a měřená rychlost kola neodpovídá rychlosti vozidla. Metoda identifikace tohoto jevu použitá v článku vychází z prahování diference měřené rychlosti. Diference měřeného signálu je citlivá na šum měření. Vliv šumu je potlačován pomocí Kalmanova filtru, jehož účinnost je dále zvýšena vyhlazováním. K získání co nejlepšího odhadu rychlosti vozidla jsou současně využívány měřené rychlosti všech náprav vozidla. Praktická použitelnost uvedeného přístupu je demonstrována na reálných datech.
Czech name
Detekce prokluzu kola a odhad rychlosti kolejového vozidla s užitím Kalmanova filtru
Czech description
Kolejová vozidla, vedle svých výhod, jako je např. malý jízdní odpor, majízásadní nevýhodu pramenící z malého součinitele adheze mezi ocelovým kolem a kolejnicí. Celá tažná či brzdná síla, kterou je pohon schopen poskytnout, mnohdy nemůže být z kola na kolejnici přenesena. Při jízdě tak dochází ke skluzu, případně ke smyku a měřená rychlost kola neodpovídá rychlosti vozidla. Metoda identifikace tohoto jevu použitá v článku vychází z prahování diference měřené rychlosti. Diference měřeného signálu je citlivá na šum měření. Vliv šumu je potlačován pomocí Kalmanova filtru, jehož účinnost je dále zvýšena vyhlazováním. K získání co nejlepšího odhadu rychlosti vozidla jsou současně využívány měřené rychlosti všech náprav vozidla. Praktická použitelnost uvedeného přístupu je demonstrována na reálných datech.
Classification
Type
A - Audiovisual production
CEP classification
JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1M0567" target="_blank" >1M0567: Centre for Applied Cybernetics</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
80-227-2235-9
Place of publication
Bratislava
Publisher/client name
—
Version
—
Carrier ID
neuvedeno