All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Real Time Operating System in Distributed Control Computer of Electric Locomotive

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F05%3A03112067" target="_blank" >RIV/68407700:21230/05:03112067 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Real Time Operating System in Distributed Control Computer of Electric Locomotive

  • Original language description

    The paper presents overview of software architecture of distributed control computer (DCC) of electric locomotive. DCC is organized as local computer network with master-slave node access method with dual serial bus. The software is designed as relatively independent modules stacked in layers. Modules are grouped to basic system package (BIOS), network debug and run-time services package (NetBIOS) and finally user (application) software package. In most nodes (hw execution units with CPU and memory) application package consists of real-time operation system (RTOS) with dynamic scheduling capability and preemptive behavior and group of user tasks. In nodes which control locomotive drives instead of RTOS, simple static executive is used which schedules afew tasks only with fixed time axis partitioning. Network communication services (part of RTOS) are uniformly used in all nodes to support reliable and user friendly transfer of process data inside DCC

  • Czech name

    Operační systém reálného času v distribuovaném řídicím počítači elektrické lokomotivy

  • Czech description

    Článek pojednává architektuře programového vybavení distribuovaného řídícího počítače (DCC) elektrické lokomotivy. DDC tvoří lokální počítačovou síť s přístupem na sběrnici typu master-slave. Programové vybavení je tvořeno vrstvami BIOS-NetBios-RTOS-Uživatelské úkoly. RTOS je preemptivní s dynamickým plánování úkolů. V uzlech přímo navázaných n výkonové měniče lokomotivy je použita statická exekutiva. Síťové komunikační služby jsou shodné ve všech uzlech uzlech a zaručují spolehlivou kominikaci uvnitř DCC.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JE - Non-nuclear power engineering, energy consumption and utilization

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    XIII. International Symposium on Electric Machinery in Prague

  • ISBN

    80-01-03328-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    206-212

  • Publisher name

    ČVUT FEL, Katedra elektrických pohonů a trakce

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Sep 7, 2005

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article