All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Centralised Diagnostics of Electronic and Electric Equipment in Vehicles

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F06%3A03120893" target="_blank" >RIV/68407700:21230/06:03120893 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Centralised Diagnostics of Electronic and Electric Equipment in Vehicles

  • Original language description

    Vehicle electronic systems have already reached a very high complexicity that is often invisible for general public. The high functional reliability of all these components and systems and also a rugged design of their diagnostic system is needed to achieve a transport safety. The diagnostic concept used in today&#8217;s cars is based on separate diagnostic subsystems for each electronic or electric system (e.g. lighting bulbs, wiper motors and so on). The basic idea of the project &#8220;Centralised diagnostics of electronic and electric equipment in vehicles&#8221; is to minimize the number of diagnostic subsystems, decrease the diagnostics costs and icrease its flexibility. The main idea is based on the presumption that many faults of electric and electronic equipment in vehicles can be identified from their power consumption characteristics. Particularly it is supposed that the power supply transients can be used, occurring in time when the functional state of tested equipment is a

  • Czech name

    Centralizovaná diagnostika elektronických a elektrických komponent v automobilu

  • Czech description

    Automobilové elektronické systémy v posledních letech dosáhly vysoké složitosti, která je pro běžného uživatele většinou transparentní. Nicméně pro bezpečnost provozu a užívání vozidla je nutná vysoká spolehlivost těchto systémů a jejich robustní diagnostika. Princip současných diagnostických metod těchto el. systémů je založen na oddělených diagnostických subsystémech pro každý el. systém. Základní myšlenkou projektu je minimalizovat počet diagnostických subsystémů, tedy za cenu složitějšího zpracovánísnížit náklady na fyzickou vrstvu diagnostikování. K diagnostice tímto způsobem je použito informací z řídících jednotek vozu pomocí sběrnice CAN a časové průběhy napětí a proudu v napájecí soustavě vozu při provozu sledovaných zařízení.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JA - Electronics and optoelectronics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Technology II</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Electronic Devices and Systems - IMAPS CS International Conference 2006

  • ISBN

    80-214-3246-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    91-94

  • Publisher name

    Vysoké učení technické v Brně

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Sep 14, 2006

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article