Centralised Diagnostics of Electronic and Electric Equipment in Vehicles
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F06%3A03120893" target="_blank" >RIV/68407700:21230/06:03120893 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Centralised Diagnostics of Electronic and Electric Equipment in Vehicles
Original language description
Vehicle electronic systems have already reached a very high complexicity that is often invisible for general public. The high functional reliability of all these components and systems and also a rugged design of their diagnostic system is needed to achieve a transport safety. The diagnostic concept used in today’s cars is based on separate diagnostic subsystems for each electronic or electric system (e.g. lighting bulbs, wiper motors and so on). The basic idea of the project “Centralised diagnostics of electronic and electric equipment in vehicles” is to minimize the number of diagnostic subsystems, decrease the diagnostics costs and icrease its flexibility. The main idea is based on the presumption that many faults of electric and electronic equipment in vehicles can be identified from their power consumption characteristics. Particularly it is supposed that the power supply transients can be used, occurring in time when the functional state of tested equipment is a
Czech name
Centralizovaná diagnostika elektronických a elektrických komponent v automobilu
Czech description
Automobilové elektronické systémy v posledních letech dosáhly vysoké složitosti, která je pro běžného uživatele většinou transparentní. Nicméně pro bezpečnost provozu a užívání vozidla je nutná vysoká spolehlivost těchto systémů a jejich robustní diagnostika. Princip současných diagnostických metod těchto el. systémů je založen na oddělených diagnostických subsystémech pro každý el. systém. Základní myšlenkou projektu je minimalizovat počet diagnostických subsystémů, tedy za cenu složitějšího zpracovánísnížit náklady na fyzickou vrstvu diagnostikování. K diagnostice tímto způsobem je použito informací z řídících jednotek vozu pomocí sběrnice CAN a časové průběhy napětí a proudu v napájecí soustavě vozu při provozu sledovaných zařízení.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JA - Electronics and optoelectronics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Technology II</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Electronic Devices and Systems - IMAPS CS International Conference 2006
ISBN
80-214-3246-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
91-94
Publisher name
Vysoké učení technické v Brně
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Sep 14, 2006
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—